Facebook interzice distribuirea articolelor de ştiri in Australia. Anunţul oficial al companiei

,
Facebook
Facebook restricţionează total distribuirea de ştiri.

Facebook și-a făcut publică intenția de a restricționa pe teritoriul Australiei distribuirea de articole de știri și a videoclipurilor.


In articol:

Anunțul Facebook vine în urma unui proiect de lege care obligă marile platforme de social media să plătească anumite sume către publicațiile de unde sunt luate articolele.

Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg

Citeste si: Facebook a revenit cu clarificări în privința aplicației WhatsApp. Care sunt noile condiţii de utilizare

Facebook interzice distribuirea articolelor de ştiri

Compania condusă de Mark Zuckerberg a anunțat că îi va restricționa pe utilizatori să partajeze sau să vizualizeze link-uri de știri pe această platformă. Astfel, australienii vor fi obligați să aleagă alte reţele pentru a se informa cu privire la știrile de actualitate.

Potrivit RomniaTv, într-o postare online, Facebook a căutat să reducă la minimum impactul material al deciziei, dezvăluind că doar 4% din conținutul din feed-urile utilizatorilor australieni era o știre, însă compania nu a dezvăluit alte cifre legate de consumul de știri.

Citeste si: WhatsApp nu va mai funcționa pe aceste telefoane. Ce schimbări sunt anunțate în 2021?

Ne confruntăm cu o alegere neplăcută: să încercăm să respectăm o lege care ignoră realitățile relației (dintre rețea și editori) sau să nu mai permitem conținut de știri pe serviciile noastre din Australia. Cu inima grea, alegem a doua opțiune „, a comunicat grupul.

William Easton, director generalul al Facebook pentru Australia și Noua Zeelandă, semnalează într-o scrisoare publică: „ Așa cum am arătat clar de mai multe luni guvernului australian, schimbul de valoare între Facebook și editori se desfășoară în favoarea editorilor. Anul trecut Facebook a generat aproximativ 5,1 miliarde de direcţionări gratuite către editori australieni în valoare de aproximativ 407 milioane de dolari SUA. Pentru Facebook, câștigul de afaceri din știri este minim.

Știrile reprezintă mai puțin de 4% din conținutul pe care îl văd oamenii în fluxul de știri.

Majoritatea trusturilor de presă au cerut remuneraţii de la Google, susţinând că ar trebui să fie compensate corect pentru jurnalismul pe care îl practică, în contextul în care Google şi Facebook au capturat cea mai mare parte din piaţa advertisingului.

Giganţii Facebook şi Google se confruntă din ce în ce mai mult în ultimii ani cu presiunea de a plăti pentru conţinutul de presă pe care îl afişează în platforme.

„Google News Showcase, noul nostru produs şi program de licenţiere pentru ştiri, va începe să fie lansat alături de publicaţii locale, naţionale şi independente din Marea Britanie”, a anunţat Ronan Harris, vicepreşedinte şi managing director pentru Google Marea Britanie şi Irland, într-o postare de blog, miercuri.

Citeste si: Au picat mai multe platforme Google, dintre care Gmail și Youtube. Care sunt cele mai afectate țări

Vara trecută, Facebook a ameninţat că va interzice oamenilor şi publicaţiilor din Australia să distribuie ştiri atât pe platforma Facebook, cât şi pe Instagram, dacă propunerea legislativă va fi

aprobată. Google a lansat un avertisment similar şi a susţinut că va opri accesul australienilor la motorul de căutare.

 

 

Citește-ne pe
Citește și:

Cum te ajută marketingul online dacă deţii un cabinet de stomatologie

Klaus Iohannis, la ONU: Trebuie să ne asigurăm cu toţii că restricţiile legate de COVID-19 nu amplifică încălcările drepturilor omului

Simona Halep îl DISTRUGE pe Smiley! De ce NU l-a vrut la nunta ei sub nicio formă! Ce s-a întâmplat între cei doi

Cum să-ți dezvolți o afacere de succes în 2021

Schimbare majoră pentru toţi utilizatorii Facebook! Ce se intamplă cu reţeaua de socializare

Partenerii nostri:

Clipul zilei pe KANALD.RO:
Cookies