Clipe de groază într-un avion care zbura către Europa. 18 pasageri au ajuns la spital după ce au fost aruncați în tavan

Autor: Bianca Vidoi
Actualizat: 10 sep 2025, 13:03

Clipe de groază într-un avion care zbura către Europa

Sursa: Shutterstock

Pasagerii unui avion care zbura din Salt Lake City către Amsterdam au avut parte de o călătorie de groază, după ce avionul a trecut prin turbulențe severe.

Un avion care a decolat din Salt Lake City către Amsterdam a trecut prin 2,5 minute de turbulențe severe deasupra statului Wyoming. În urma turbulențelor, 18 pasageri, care nu purtau centurile de siguranță, au ajuns la spital. Raportul Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor îi acuză pe cei doi piloți.

Clipe de groază într-un avion care zbura către Europa

La data de 30 iulie 2025, un avion a decolat din Salt Lake City către Amsterdam. Ceea ce trebuia să fie un zbor liniștit s-a transformat într-un adevărat film de groază, deoarece atunci când avionul se afla deasupra statului Wyoming, pasagerii au resimțit 2,5 minute de turbulențe puternice, așa cum a specificat și Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor.

Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor menționează că piloții au fost luați prin surprindere de turbulențe, în mod special pentru că și-au modificat traseul, astfel încât să evite furtunile.

Indicatorul centurii de siguranță era oprit, motiv pentru care majoritatea pasagerilor nu purtau centura de siguranță. Nici însoțitorii de zbor nu purtau centuri de siguranță, mai mult, acești serveau băuturi li produse alimentare cu cărucioarele în timpul turbulențelor.

Pe parcursul celor 2,5 minute de turbulențe severe, pasagerii care nu purtau centura de siguranță, dar și însoțitorii de zbor și cărucioarele de băuturi au fost aruncați violent în tavan, după care au fost aruncați pe podea. 

„S-au lovit de tavan, apoi au căzut pe podea.  Și cărucioarele s-au lovit de tavan și au căzut pe podea, iar oamenii au fost răniți. S-a întâmplat de mai multe ori, așa că a fost foarte înfricoșător , a declarat Leann Clement-Nash pentru ABC News

Avionul a aterizat de urgență în Minneapolis, acolo 24 de persoane au fost evaluate de paramedici și 18 au fost transportate la unități medicale.

Datele arată că doi membrii ai echipajului au suferit leziuni grave, în timp ce alți cinci membrii au suferit leziuni minore. Raportul preliminar realizat de Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor arată că pasagerii avionului ar fi simțit o forță gravitațională de până la 1,75 ori greutatea lor corporală în timpul turbulențelor.

Citește și: Ce mesaj i-a transmis Denisa, soțului său Iancu Sterp, de ziua sa? Cei doi au dezvăluit sexul bebelușului!

Citește si: Percheziții în lanț după moartea Ștefaniei Szabo! Anchetatorii au ridicat mașina doctoriței, dar și mai multe obiecte găsite în camera de gardă. Solicitarea importantă făcută de familia sa

Citește și: Panică la bordul unui avion care venea din Spania! Pasagerii au trăit clipe de coșmar

„Este o forță foarte mare. Este ca și cum un om musculos te-ar apuca de umeri și ar încerca să te ridice cu toată forța. Dacă stai în picioare și te confrunți cu astfel de forțe, vei fi aruncat în sus, spre tavan, și apoi înapoi pe podea, cu o forță foarte mare”, a declarat consultantul în siguranța aviației, Jeff Guzzetti, care a investigat accidente pentru NTSB și FAA.

Oficialii Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor au explicat că aripa avionului s-a înclinat cu până la 40 de grade la un moment dat, ceea ce ar fi alarmat și mai mult pasagerii, potrivit consultantului în siguranța aviației, Jeff Guzzetti.

Raportul preliminar îi acuză pe cei doi piloți

Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor a realizat un raport preliminar care menționează că pilotul a oprit semnalul care îi obligă pe pasageri să țină centura de siguranță, astfel încât însoțitorii de zbor să poată servi băuturi. La scurt timp, avionul a intrat în turbulențe. Piloții ar fi crezut că sunt în siguranță, ținând cont că le-au cerut controlorilor de trafic aerian să îi dirijeze în jurul furtunilor. 

După cercetări mai amănunțite realizate de Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor, oficialii au trasat traiectoria de zbor a avionului, pe baza unui raport radar al Serviciului Național de Meteorologie. Acest raport arată că avionul a zburat direct într-o zonă roșie, care reprezintă cel mai puternic punct al unei furtuni.

Jeff Guzzetti a declarat că Consiliul Național pentru Siguranța Transporturilor va investiga dacă piloții și echipajul au făcut tot posibilul pentru a evita furtunile. Se va investiga și dacă pilotul a făcut decizia bună atunci când a oprit semnalul de centură de siguranță.