Psihologia din Obiectele de colecție digitale și a dorinței de NFT

Author: Bogdan Frațilă

Obiectele digitale de colecție reflectă psihologia în evoluție din spatele modului în care oamenii atribuie valoare în NFT și economia virtuală.

Sursa: PixaBay

Obiectele digitale de colecție reflectă psihologia în evoluție din spatele modului în care oamenii atribuie valoare în NFT și economia virtuală.

Obiectele digitale de colecție reflectă psihologia în evoluție din spatele modului în care oamenii atribuie valoare în NFT și economia virtuală.

Apariția NFT-urilor și a activelor virtuale demonstrează perspective interesante asupra psihologiei consumatorului, în care fuziunea dintre emoție, tehnologie și proprietate nu a fost niciodată așa. Aceste active sunt un amestec de statut social și raritate digitală și sunt construite pe sistemele blockchain. Oamenii nu cumpără doar artă sau muzică, ci cumpără și frânturi de identitate. Odată cu utilizarea sporită a tehnologiei, este necesar să știm de ce oamenii ar cheltui bani reali pe bunuri virtuale, astfel încât comportamentul digital al oamenilor în economiile actuale să poată fi descifrat.

Proprietatea asupra mediului digital s-a dovedit a fi un simbol al prestigiului. Valoarea inerentă nu constă neapărat în posesia unui NFT rar, ci în recompensa emoțională de a face parte dintr-un spațiu digital de elită.

Această identitate și aprobare socială duc la extinderea piețelor virtuale, a căror valoare nu se mai măsoară în termeni de proprietate, ci în vizibilitate și recunoaștere.

Obiectele digitale de colecție reflectă psihologia în evoluție din spatele modului în care oamenii atribuie valoare în NFT și economia virtuală.
[Sursa: PixaBay]

Colecții digitale: factori motivaționali emoționali și aprobare socială

Principalul concept psihologic din spatele NFT-urilor este identitatea. Majoritatea colecționarilor doresc să își identifice autoexprimarea cu colecția lor virtuală, aceasta fiind un semnal al gustului personal și al locului de apartenență. Similar modului în care colecționarii de artă convenționali folosesc galeriile pentru a-și expune cultura și bogăția, platformele blockchain permit cumpărătorilor digitali să își prezinte personalitățile virtuale în spațiile online.

Studiile au arătat că achiziționarea de NFT-uri este mai degrabă orientată spre satisfacția emoțională.

Pentru majoritatea, deținerea de NFT-uri oferă un sentiment de control într-o lume din ce în ce mai digitalizată. În psihologia comportamentală, acest sentiment de putere este legat de efectul de înzestrare- odată ce oamenii posedă ceva, îi atribuie valoare. A gusta din NFT-urile individuale este o formă de împlinire personală și statut social, un echivalent online al luxului de branding.

Blockchain-ul în sine contribuie la consolidarea încrederii și autenticității, deoarece nu ridică suspiciuni cu privire la duplicare sau falsificare. Toate tranzacțiile sunt documentate pentru totdeauna, ceea ce aduce transparență ce duce la valoarea percepută. Această proprietate trasabilă nu numai că aduce un sentiment de exclusivitate, dar satisface și o dorință psihologică de validare și legitimitate a relațiilor sociale și financiare.

Această situație a fost agravată de rețelele sociale. Utilizatorii își postează colecția de NFT-uri ca actualizări de status, primind atenție, admirație sau chiar invidie din partea omologilor lor. Această dovadă socială întărește psihologia recompensei, ceea ce îi determină pe alții să se implice. Prin urmare, posesiunile virtuale apar ca o continuare a identității de sine și a statutului social, umplând golul dintre emoție și economie.

Citește și: Când va anunța Iancu Sterp sexul copilului? Tânărul a făcut anunțul: “Cred că v-am ținut un pic cam mult pe jar.”

Citește si: Crimă înfiorătoare: un bărbat de 41 de ani și-a împușcat iubita și pe cei doi băieți ai acesteia. FILMUL complet al tragediei

Obiectele digitale de colecție reflectă psihologia în evoluție din spatele modului în care oamenii atribuie valoare în NFT și economia virtuală.
[Sursa: PixaBay]

Digitală și evoluția valorii

Istoria schimbătoare a proprietății digitale indică revoluția în percepția evaluării prin tehnologie. Deficitul nu este un atribut fizic în economia virtuală, ci este algoritmic. Tehnologia blockchain asigură ediții limitate, autenticitate și raritate demonstrabilă. Această raritate artificială provoacă aceleași mecanisme psihologice la lucru în cazul cererii de opere de artă, mașini vechi sau monede rare.

Tendințele de pe piață indică faptul că NFT-urile vor fi în continuare ghidate de psihologie. Consumatorii consideră astfel de bunuri virtuale atât ca o formă de investiții speculative, cât și ca... ca o imagine a inovației și comunității. Povestea artei blockchain, cum ar fi cea menționată, tinde să combine licența creativă și expertiza tehnologică, atrăgând atât dorințe analitice, cât și emoționale.

Proprietatea este amplificată și mai mult de ideea permanenței digitale. Spre deosebire de activele fizice, care își pierd valoarea sau dispar, NFT-urile rămân permanent pe blockchain și oferă clienților un atașament neschimbat față de propriile achiziții. Această permanență promovează atașamentul și interesul viitor față de ecosistemul virtual.

Mai mult, psihologia proprietății se îndreaptă spre participare. Odată ce utilizatorii simt un sentiment de apartenență la lumea virtuală sau la progresul unui creator, devin loiali acesteia și nu doar câștigului monetar. Acesta este un atașament psihologic și declanșează nevoia de a face achiziții repetate, deoarece a face parte dintr-o mișcare este ca și cum ai deveni parte a istoriei culturale.

În cele din urmă, legătura dintre psihologie, blockchain și piața NFT arată cât de bine este adaptat comportamentul uman la evoluția digitală. Nevoia de a aparține, de a arăta și de a poseda este eternă- doar că capătă o nouă manifestare în lumea virtuală a creativității și interacțiunii.

Citește și: Viitorul autostrăzilor cu dronelor: Construirea unui cer sigur pentru

Citește și: Stații de lucru Metaversul: Cum remodelează Această biroul

Citește și: Risipitorii de alimente: Opriți stricăciunea cu ajutorul Inteligența