In plus, aglomerația din trafic a contribuit în mod substanțial la decizia de a lasa masina acasă și de a încerca bicicleta.
Dacă vom căuta "biciclete București" pe internet, Google ne arată în doar cateva secunde cel puțin 30 de magazine (fizice) de biciclete pe care le putem vizita pentru a ne alege "bolidul" pe 2 roti pe care il dorim. Fiecare dintre aceste magazine are specificul său, ori încearca sa se pozitioneze cumva diferit fata de concurenta. Unii mizează pe o nișă anume, de tipul biciclete electrice sau magazin de biciclete MTB. Altii incearca sa atraga oamenii oferind și reparatii pentru biciclete, sau chiar service pentru bicicletele achizitionate din respectivul magazin.
O specializare cat se poate de profitabilă este cea legată de biciclete pentru copii, ori biciclete pentru femei. Cele doua categorii sunt mai "vulnerabile" atunci cand vorbim despre achiziții sau reparații, de aceea cercetarea înainte de decizia de cumparare este mai temeinica.
Un magazin de biciclete din București trebuie sa aiba, în mod obligatoriu, și un magazin online, pentru a oferi celor grabiti oportunitatea de a cerceta rapid oferta și prețurile. Cele mai multe achiziții se fac, însă, în magazinul fizic, acolo unde bicicleta poate fi văzută, testată, pipaita și luată acasă. Tot atunci și tot acolo se pot face și diverse achiziții de piese pentru bicicletele de acasă, ori chiar pentru cea care urmează sa fie cumparata.
Dat fiind trendul ascendent de adoptare a mijloacelor de transport "alternative" despre care scriam și la începutul articolului, e destul de clar ca numărul de magazine de biciclete va crește considerabil în perioada următoare. Ramane de vazut ce tipuri de servicii se vor mai adăuga celor clasice și ce alte modalități vor găsi proprietarii pentru a lua fata concurentei. Sunt mari șanse ca în curand un bikeshop sa fie nevoit sa aibă și un bar dedicat, poate și o zona de dating ori, cine știe, un serviciu de "rent a biker" pentru cei care vor sa iasă în oraș cu bicicleta dar sa și bea doua beri în seara respectivă. Doar timpul ne va arăta dacă vreuna dintre aceste idei de afaceri va fi fezabilă, inclusiv dacă "explozia" de magazine de biciclete va fi sustinuta de piață.