Potrivit concluziilor preliminare, cablul care lega cele două vagoane s-a rupt la doar câțiva metri de la plecare, notează BBC. Deși mecanicul a încercat să acționeze frânele de urgență, vagonul nu a putut fi oprit și a ajuns la o viteză de aproape 60 km/h, înainte de a se izbi violent de o clădire.
Cablul care lega cele două vagoane s-a rupt
O tragedie cutremurătoare a îndurerat capitala Portugaliei, după ce funicularul „Gloria”, unul dintre simbolurile transportului public din Lisabona, a intrat violent într-o clădire. Accidentul a curmat viețile a 16 persoane și a rănit alte aproximativ 20.
Printre cele 16 victime se numără cinci portughezi, trei britanici, doi sud-coreeni, doi canadieni, un american, un ucrainean, un elvețian și un francez, au confirmat autoritățile.
În urma raportului preliminar, autoritățile au stabilit faptul că acel cablu care lega două vagoane s-a rupt la doar câțiva metri după plecare. Funicularul a atins o viteză de aproximativ 60 km/h și s-a izbit violent de o clădire. Totul s-a produs în mai puțin de 50 de secunde.
„După examinarea epavei de la fața locului, s-a constatat imediat că cablul care lega cele două vagoane a cedat”, se arată într-un comunicat al biroului național pentru siguranța transporturilor.
Conform datelor prezentate, cablul principal mai avea 337 de zile de funcționare din durata maximă de 600 prevăzută de producător.
Frâna automată nu ar fi funcționat corect
În dimineața tragediei a fost efectuată o inspecție tehnică a funicularului. Cu toate acestea, zona în care cablul a cedat nu putea fi verificată fără demontarea unor componente. Deși sistemul de frânare și cel manual au fost activate, anchetatorii nu au putut stabili dacă și frâna automată a funcționat conform standardelor. Restul mecanismului ar fi funcționat corect.
Anchetatorii precizează că, deocamdată, nu există concluzii definitive privind cauza accidentului, urmând ca un raport preliminar detaliat să fie prezentat în cel mult 45 de zile.
Prim-ministrul Portugaliei, Luis Montenegro, a calificat incidentul drept „una dintre cele mai mari tragedii ale trecutului nostru recent”.