După ani de așteptări și promisiuni nerespectate, infrastructura Aeroportului Henri Coandă intră, în sfârșit, într-un proces real de modernizare. Compania Națională de Investiții Rutiere a anunțat oficial că va începe construcția unui drum de legătură de 2,5 kilometri între viitorul Terminal 2 și Autostrada A0, cunoscută și ca Autostrada Zero. Totodată, licitația pentru construcția noului terminal este în desfășurare și urmează să se finalizeze în curând.
Aceste două proiecte sunt esențiale pentru a răspunde cerințelor unui aeroport care funcționează deja la capacitate maximă și pentru a oferi pasagerilor o experiență de călătorie modernă și rapidă.
Proiectul a fost transferat oficial la CNIR
Vineri, 20 iunie 2025, a fost emis Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 636/20.06.2025, care completează lista proiectelor de investiții transferate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) către CNIR. În acest context, proiectul „D rum de legătură între Autostrada de Centură București Nord – A0 și viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă” a fost preluat integral de către noua structură responsabilă cu investițiile rutiere.
Această decizie reprezintă o măsură importantă pentru accelerarea execuției și asigurarea unui management modern al proiectului.
Date tehnice: Drum expres, nod rutier tip „treflă” și pasaje supraterane
Conform documentației tehnice deja elaborate, proiectul presupune realizarea unui drum expres cu câte două benzi pe sens, pe o lungime de 2,55 kilometri.
Acesta va porni de la kilometrul 29 al Autostrăzii A0 (pe lotul aflat deja în circulație între Corbeanca și Afumați), printr-un nod rutier de tip „treflă”, cu o lungime totală a bretelelor de 7,5 kilometri.Traseul se desfășoară în județul Ilfov, pe teritoriul Unității Administrativ-Teritoriale (UAT) Tunari, și include:
- Pasaj suprateran peste DJ 200B (Tunari-A0-Balotești)
- Pasaj suprateran peste Autostrada A0 Nord
Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
- Sens giratoriu de conexiune cu Drumul Județean 200B
Toate aceste componente sunt menite să faciliteze atât accesul direct către viitorul Terminal 2, cât și conexiuni rapide între zonele limitrofe, cum ar fi Balotești, Tunari sau Corbeanca.
În cât timp va fi terminată șoseaua?
După preluarea documentației și semnarea protocolului de transfer, CNIR va iniția etapele necesare pentru lansarea licitației de execuție.
Durata totală estimată pentru finalizarea lucrărilor este de 30 de luni, de la momentul emiterii ordinului de începere. Având în vedere complexitatea lucrărilor și importanța strategică a acestui drum, autoritățile mizează pe o execuție accelerată și pe colaborarea eficientă între instituțiile implicate.
Acest drum expres va deservi viitorul Terminal 2 al Aeroportului Internațional Henri Coandă, care urmează să fie construit în partea opusă actualului terminal, în celălalt capăt al pistelor.
Noul terminal va avea o capacitate estimată de 30 de milioane de pasageri anual, conform proiecțiilor realizate pentru anul 2040.Terminalul va fi construit după un model modular și smart, folosind tehnologii moderne, inclusiv elemente de inteligență artificială, pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor și eficiența operațională. Acesta va contribui la reducerea aglomerației din terminalul actual și va transforma complet infrastructura aeroportuară din România.
Citește și: Cât costă rovinieta în 2025: Cine sunt șoferii care trebuie să plătească două roviniete pe an
Odată finalizate, atât drumul de legătură cât și Terminalul 2 vor redefini accesibilitatea spre Aeroportul Otopeni. Zona de nord a Capitalei va beneficia de o conectivitate rutieră mult îmbunătățită, reducând timpul de deplasare al pasagerilor, fluidizând traficul și facilitând dezvoltarea economică regională.
Această investiție, de peste 400 de milioane de lei, marchează o etapă decisivă în strategia de dezvoltare a infrastructurii de transport din România, punând accent pe conectivitate, siguranță și eficiență.