Dormi în acest fel pentru a adăuga aproape 5 ani la viața ta!

Author: Bogdan Frațilă
Actualizat: 25 nov 2023, 00:55

Conform unui nou studiu, un bărbat și o femeie care au cinci obiceiuri bune de somn au adăugat aproape cinci ani la speranța de viață!

Sursa: PixaBay

Conform unui nou studiu, un bărbat și o femeie care au cinci obiceiuri bune de somn au adăugat aproape cinci ani la speranța de viață!

Vrei să trăiești mai mult? Atunci dați prioritate somnului în viața dumneavoastră: Conform unui nou studiu, un bărbat și o femeie care au cinci obiceiuri bune de somn au adăugat aproape cinci ani la speranța de viață a unui bărbat și aproape 2,5 ani la cea a unei femei.
"Dacă oamenii au toate aceste comportamente ideale de somn, au mai multe șanse să trăiască mai mult", a declarat coautorul studiului, Dr.

Frank Qian, cercetător clinic în medicină la Harvard Medical School și medic rezident de medicină internă la Beth Israel Deaconess Medical Center din Boston.
"Dacă putem îmbunătăți somnul în general, iar identificarea tulburărilor de somn este deosebit de importantă, am putea fi capabili să prevenim o parte din această mortalitate prematură", a declarat Qian într-un comunicat.
Ce trebuie să faceți? În primul rând, asigurați-vă că dormiți între șapte și opt ore în fiecare noapte.
Acest lucru este dificil pentru mulți oameni: 1 din 3 americani are un deficit de somn, potrivit Centrelor pentru controlul și prevenirea bolilor din SUA. Dar trebuie să faceți mai mult decât să stați în pat mai mult timp- trebuie, de asemenea, să aveți un somn neîntrerupt și odihnitor mai des decât de obicei. Asta înseamnă că nu vă treziți în timpul nopții sau că nu aveți probleme în a adormi de mai mult de două ori pe săptămână.
De asemenea, trebuie să vă simțiți bine odihnit cel puțin cinci zile pe săptămână când vă treziți. Și, în cele din urmă, nu puteți folosi medicamente pentru somn pentru a vă obține somnul.

O diferență între bărbați și femei

Studiul preliminar, prezentat joi la o întâlnire anuală a Colegiului American de Cardiologie, a analizat date de la peste 172.000 de persoane care au răspuns la chestionare de somn între 2013 și 2018 în cadrul National Health Interview Survey.

Sondajul anual este realizat de CDC și de Centrul Național de Statistică în domeniul Sănătății. Fiecăruia dintre cele cinci obiceiuri sănătoase de somn- adormi ușor, rămâi adormit, dormi între șapte și opt ore de somn, te trezești odihnit și renunți la medicamentele pentru somn- i s-a atribuit un număr. Oamenii au fost evaluați în funcție de câte dintre cele cinci obiceiuri aveau.
Aproximativ patru ani mai târziu, cercetătorii au comparat aceste scoruri cu înregistrările din Indexul Național de Decese pentru a vedea dacă comportamentele lor de somn au contribuit la un deces timpuriu din cauza anumitor boli sau
din orice cauză. Echipa a eliminat apoi alte cauze potențiale pentru un risc mai mare de a muri, cum ar fi consumul de alcool, statutul socio-economic inferior și afecțiunile medicale existente.
"În comparație cu persoanele care aveau de la zero la un factor de somn favorabil, cei care aveau toți cei cinci factori au avut cu 30% mai puține șanse de a muri din orice motiv, cu 21% mai puține șanse de a muri din cauza bolilor cardiovasculare, cu 19% mai puține șanse de a muri din cauza cancerului și cu 40% mai puține șanse de a muri din alte
cauze decât boli de inimă sau cancer", potrivit unei declarații privind studiul.
Bărbații care au urmat toate cele cinci obiceiuri de somn sănătos au avut o speranță de viață cu 4,7 ani mai mare decât persoanele care nu au avut niciunul sau doar unul dintre cele cinci elemente ale somnului cu risc scăzut, a constatat studiul. Impactul obiceiurilor sănătoase de somn a fost mult mai mic în cazul femeilor: Cele care au urmat toate cele cinci obiceiuri de somn au câștigat 2,4 ani în comparație cu cele care nu au avut niciunul sau doar unul singur.

Citește și: Ghid complet valori glicemie. Valorile normale ale glicemiei

O bună igienă a somnului

Punctajul dumneavoastră ar fi mai mic de cinci? Nu vă îngrijorați- vestea bună este că vă puteți antrena cu ușurință creierul să doarmă mai bine, urmând ceea ce se numește o bună "igienă a somnului". Este important să vă culcați la aceeași oră în majoritatea nopților și să vă treziți la aceeași oră în majoritatea dimineților- chiar și în weekenduri și în vacanțe.
Asigurați-vă că mediul în care dormiți este optim- mai răcoros și mai întunecat este mai bine- și blocați zgomotul sau încercați un aparat de sunet. Evitați băutura înainte de culcare- poate părea că adormiți mai ușor, dar când ficatul dvs. termină de metabolizat alcoolul la ora 3 dimineața, corpul dvs. se va trezi, spun experții.
Stabiliți o rutină de somn, fără lumini albastre sau distrageri, cu cel puțin o oră înainte de culcare. Încercați meditația, yoga, tai chi, băi calde- orice vă relaxează este excelent.
Părinții și îngrijitorii pot învăța aceste obiceiuri și le pot preda copiilor lor, oferindu-le astfel o șansă mai bună la o viață mai lungă, a spus Qian.
"Chiar și de la o vârstă fragedă, dacă oamenii pot dezvolta aceste bune obiceiuri de somn, de a dormi suficient, de a se asigura că dorm fără prea multe distrageri și de a avea o bună igienă a somnului în general, acest lucru poate fi foarte benefic pentru sănătatea lor generală pe termen lung", a spus el.
"La fel cum ne place să spunem că "niciodată nu este prea târziu să faci exerciții fizice sau să te lași de fumat", de asemenea, niciodată nu este prea devreme. Și ar trebui să vorbim și să evaluăm somnul mai des."

Citește și: Un aparat obișnuit de la salonul de manichiură poate cauza cancer?

Citește și: De ce există tot mai multe diagnostice de autism?

Citește și: Care este cea mai sănătoasă pâine de mâncat?

 


Ediție plină de lacrimi a emisiunii ”Casa iubirii”. După mesajele primite, Roberta a pus relația cu Sebastian pe ”pauză”.