Dacă în trecut exista o toleranță de 10 km/h peste limita de viteză, aceasta a fost redusă, iar acum șoferii mai au voie să depășească limita cu doar 5 km/h fără a fi sancționați, transmite gorjonline.ro.
Ce înseamnă toleranța de 5 km/h
Dacă viteza maximă admisă este de 100 km/h, un șofer nu va fi sancționat dacă aparatul radar înregistrează 104 km/h sau mai puțin. În schimb, începând cu 105 km/h, se aplică sancțiuni, conform noii legislații.
Deși pare o diferență minoră, cei care circulă constant peste limita legală ar trebui să fie atenți la aceste detalii, pentru a evita amenzile sau punctele de penalizare.
Această schimbare a fost introdusă în contextul modernizării aparatelor radar, care au devenit mai performante și au o marjă de eroare mai mică. Astfel, polițiștii pot determina cu o precizie mai mare viteza reală de deplasare a vehiculelor.
Citește și: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii
Citește și: Ce s-a întâmplat cu fostul ministru al turismului? Elena Udrea a fost dusă de urgență la spital!
Care sunt limitele de viteză în funcție de drum și categorie
Codul Rutier prevede limite de viteză clare, în funcție de tipul drumului și categoria vehiculului:
În localități: limita generală este de 50 km/h, dar poate fi ridicată la 80 km/h pentru categoriile A și B în anumite zone. În apropierea trecerilor de pietoni, viteza poate fi redusă la 30 km/h, pentru siguranța pietonilor.
În afara localităților:
-
Categoriile A și B: până la 90 km/h
-
Categoriile C, D și D1: până la 80 km/h
-
Categoriile A1, B1 și C1: maximum 70 km/h
Pe drumurile naționale europene:
-
A și B: până la 100 km/h
-
C, D și D1: până la 90 km/h
-
A1, B1 și C1: până la 80 km/h
Pe drumurile expres:
-
A și B: până la 120 km/h
-
C, D și D1: până la 100 km/h
-
A1, B1 și C1: până la 85 km/h
Pe autostrăzi:
-
A și B: până la 130 km/h
-
C, D și D1: până la 110 km/h
-
A1, B1 și C1: până la 90 km/h
Totodată, trebuie reținut că pe autostrăzi, viteza minimă este de 50 km/h, iar vehiculele lente, precum tractoarele sau cele nesigure pentru trafic rapid, nu au voie să circule pe aceste drumuri.
Această schimbare a fost introdusă în contextul modernizării aparatelor radar, care au devenit mai performante și au o marjă de eroare mai mică. Astfel, polițiștii pot determina cu o precizie mai mare viteza reală de deplasare a vehiculelor.