Ce se întâmplă cu documentele expirate în timpul stării de alertă. Data pana la care mai pot fi folosite și lista actelor necesare pentru schimbarea buletinului

,
documente expirate starea de alerta

Documentele expirate în timpul stării de alertă trebuie schimbate la începutul lunii iunie 2022

[Sursa foto: canva.com, dgepmb.ro]

Românii care au documente ce au expirat în timpul stării de alertă trebuie să știe că termenul de 90 de zile în care acestea pot fi folosite este pe cale să expire. Iată până când trebuie reînnoite documentele și ce acte sunt necesare pentru schimbarea buletinului expirat.


In articol:

În perioada stării de alertă, autoritățile le-au permis românilor să folosească în continuare documentele expirate, măsură luată pentru a preveni aglomerația în instituțiile statului și pentru a reduce riscul de răspândire a noului coronavirus.

Cum starea de alertă a fost ridicată pe 9 martie, românii cu documente expirate au avut la dispoziție 90 de zile pentru reînnoirea acestora, ceea ce înseamnă că termenul limită se apropie. Iată până când mai pot fi folosite documentele expirate în timpul stării de alertă.

Când trebuie schimbate documente expirate în timpul stării de alertă?

Starea de alertă a fost ridicată în România pe data de 9 martie 2022. La acel moment, românii au fost atenționați că mai pot folosi documentele expirate doar pentru o perioadă de 90 de zile, iar acest lucru înseamnă că termenul limită până la care pot fi folosite aceste acte este 6 iunie 2022. În acest context, toți cei care au documente expirate în timpul stării de alertă trebuie să se adreseze autorităților pentru schimbarea acestora. Fie că este vorba despre cartea de identitate, permisul de conducere, pașaport sau orice alte documente, dacă sunt expirate, acestea nu vor mai putea fi folosite începând cu data de 6 iunie 2022. 

Prelungirea valabilității documentelor în timpul stării de alertă a fost o măsură impusă de autorități pentru a preveni răspândirea virusului în comunitate.

„Valabilitatea documentelor eliberate de instituțiile și autoritățile publice, precum și de entitățile private autorizate conform legii se menține pe toată perioada stării de alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări”, arată Legea 55/2020, potrivit avocatnet.ro. 

acte schimbare buletin 2022

Documentele care au expirat în timpul stării de alertă mai pot fi folosite până pe 6 iunie 2022

[Sursa foto: unsplash]

Citeste si: Lege nouă în România! Este interzisă plastifierea certificatelor de naștere, căsătorie și deces. Vor fi considerate nule

Ce trebuie să facă persoanele care au buletinul expirat? Lista actelor necesare pentru schimbarea cărții de identitate

Având în vedere că se apropie termenul limită până când trebuie schimbate documentele expirate în timpul stării de alertă, autoritățile se așteaptă la un număr mare de cereri în următoarea perioadă, motiv pentru care se recomandă programarea online pentru schimbarea documentelor.

Pentru buletinul expirat, persoanele trebuie să se adreseze direcției de evidență a persoanelor din localitatea/ sectorul de domiciliu. Va fi nevoie de depunerea unei cereri, aceasta urmând să fie completată de următoarele acte: 

  • actul de identitate;
  • certificatul de naștere;
  • certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supraviețuitor;
  • certificatul/ hotărârea judecătorească de divorț definitivă/ irevocabilă, după caz;
  • extrasul de carte funciară sau documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu (contract de vânzare-cumpărare, contract de donație, contract de construire+ proces-verbal de predare-primire a locuinței etc.), precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reședință. Extrasul de carte funciară trebuie să fie obținut cu cel mult 30 de zile anterior datei depunerii cererii.
  • Documentul cu care face dovada achitării contravalorii actului de identitate

Pe lângă documentele amintite anterior, cei care vor să își schimbe buletinul trebuie să achite și o taxă în valoare de 7 lei.

Cererile se depun personal la direcția de evidență a persoanelor din localitatea/ sectorul de domiciliu, iar ulterior, cartea de identitate va fi eliberată doar personal titularului.

Schimbarea cărții de identitate poate dura până la 30 de zile, însă termenul se poate reduce în cazul unor situații excepționale. 

Citeste si: Se schimbă legea modificării actelor în România! Este interzisă completarea sau modificarea fără drept a informațiilor prezente pe actele emise de starea civilă

 

Citește-ne pe

Citește și:

Imaginea care i-a făcut să exclame până şi pe inspectorii RAR: „E păcat să pui şurub unde poţi lega cu sârmă, adică funie“

Cartea de identitate electronică începe să fie folosită în România! Când vom avea toți noul buletin

Suntem zmei în online: Aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est sunt făcute de români

Avocado, darul lui Dumnezeu pentru femei

Schimbare permis auto 2022. Cum îți schimbi permisul de conducere anul acesta. Toți pașii

Partenerii nostri:

Clipul zilei pe KANALD.RO:
Cookies