Cine s-ar fi gandit in urma cu 100 de ani de exemplu, ca scrisorile nu vor mai fi expediate clasic, ci vor putea fi trimise instant, in doar cateva secunde, catre destinatar? De fapt, nici nu ar trebui sa ne gandim in urma cu 100 de ani, avand in vedere ca Yahoo Mail a fost inaugurat abia in 1997.
In ziua de astazi, emailul nu mai este folosit doar pentru comunicarea anumitor documente sau informatii, ci este un instrument de marketing (email marketing).
Acum, companiile se folosesc de emailuri pentru a-si promova ofertele, produsele noi sau pur si simplu pentru a comunica un anumit aspect clientilor.
Emailul este unul dintre cele mai utile instrumente ale marketingului modern, insa poate fi si cel mai mare ,,dusman” al companiilor, daca nu este utilizat corespunzator. In cazul in care observati ca emailurile voastre au o rata foarte mica de deschidere sau daca primiti feedback negativ de la destinatari, ar fi cazul sa reconsiderati strategia de email marketing.
Citește și: Mihai Brotac, un tânăr de 24 de ani a murit înecat, după ce a alunecat și a fost luat de curenți
Citește si: A murit! Doliu în showbiz. Detalii șocante despre tragedia momentulu
Iar in continuare o sa va dam cateva sfaturi despre cum puteti sa aveti o rata de deschidere a emailurilor mai mare si care sa garanteze ca acel email va avea rezultatul dorit (destinatarul se va angaja intr-o actiune ce
- Nu trimiteti prea multe emailuri: cel mai enervant lucru pentru destinatari este sa primeasca prea multe mesaje de la aceeasi companie, mai ales daca informatia nu prezinta interes in acel moment. De aici si pana la a ajunge in folderul ,,SPAM” nu este decat un pas, asa ca aveti grija sa nu depasiti linia subtire care delimiteaza succesul unui email de a fi considerat un spam.
- Gasiti o formulare atractiva pentru subiect: renuntati la clickbait si alegeti cele mai reprezentative cuvinte pentru a sumariza emailul. Daca emailul are in centrul atentiei o promotie sau o reducere, incercati o formulare de genul ,,Sarbatorile ti-au subtiat bugetul? Profita de oferta noastra de X% reducere la …”. Arata clientilor ca esti emaptic, ca stii care sunt momentele potrivite pentru a le oferi o reducere.
- Foloseste un sistem de email validation: chiar daca aveti o baza de date cu mii de adrese de email, observati ca doar foarte putini deschid mesajele de la voi. Daca sunteti siguri ca nu trimiteti prea multe emailuri, ca mesajele sunt atractive si indeamna clientul sa le deschida, atunci ar fi cazul sa verificati adresele de email din baza de date. O sa ramaneti surprinsi de cat de multe adrese au fost desfiintate, nu mai sunt folosite sau pur si simplu au fost gresite de la inceput.
Speram sa va fie de ajutor sfaturile noastre si ca o sa le puneti in aplicare daca aveti dificultati cand vine vorba despre email marketing.