În momentul în care avionul Boeing 787 Dreamliner s-a prăbușit în zona rezidențială Meghani Nagar, la cârma lui se afla căpitanul Sumeet Sabharwal, un pilot experimentat, care a petrecut peste 8.200 de ore în cabina de pilotaj
Ce s-a aflat despre pilotul avionului prăbușit în India
Potrivit dailymail.co.uk, accidentul aviatic din India s-a soldat cu moartea a 241 de pasageri.
Două comutatoare de combustibil din cabina de pilotaj a zborului 171 al Air India au fost oprite la doar câteva secunde după decolarea avionului. Acest lucru a dus la o mare pierdere de energie și la prăbușirea avionului.
Comutatoarele cu „funcția de blocare” trebuiau să fie ridicate de către piloți înainte de a le schimba poziția, întrucât acestea nu erau niște butoane obișnuite, care pot fi dezactivate în mod accidental.
Acum, la o lună de la accidentul aviatic, anchetatorii au început să analizeze comportamentul pilotului.
Citește și: Accident aviatic pe aeroportul din Tokyo! Avion de pasageri în flăcări după ce s-a ciocnit cu o aeronavă
În urma tragediei, „mai mulți” piloți ai companiei Air India ar fi mărturisit că pilotul cu experiență se confrunta cu probleme de sănătate mintală, după cum susține căpitanul Mohan Ranganathan, un important expert în siguranța aviației din India, conform The Telegraph.
„Și-a luat liber de la zbor în ultimii trei-patru ani. Și-a luat concediu medical pentru asta”, a spus Mohan Ranganathan.
Ba mai mult, căpitanul Sabharwal și-a luat concediu de doliu după moartea mamei lui, deși Ranganathan crede că el a fost „eliberat medical” de Air India înainte de producerea accidentului fatal din luna iunie.
Copilotul de la bordul avionului Boeing 787 Dreamliner, Clive Kunder, în vârstă de 28 de ani, înregistrase mai mult de 3.400 de ore de zbor, în scurta sa carieră.
Ce arată raportul preliminar în cazul avionului prăbușit în India
Chiar dacă Air India a refuzat să comenteze situația, un oficial care lucrează cu compania mamă, Tata Group, a declarat pentru The Daily Telegraph că Sabharwal nu și-a luat niciun concediu medical. În acest sens, nu s-a obținut niciun rezultat semnificativ pentru raportul preliminar.
Potrivit sursei citate, în ultimii doi ani, ambii piloți de la bordul zborului 171 al Air India au trecut examenul medical de clasa I, care face o evaluare a capacităților lor psihofizice.
Un raport preliminar publicat duminică de autoritățile indiene a condus la întrebări cu privire la motivul pentru care pilotul ar fi oprit manual comutatoarele.
„În înregistrarea vocală din cabina de pilotaj, unul dintre piloți este auzit întrebându-l pe celălalt: de ce a oprit? Celălalt pilot a răspuns că nu el a făcut acest lucru”, se arată în raport.
Ameen Siddiqui, în vârstă de 28 de ani, al cărui cumnat, Akeel Nanabawa, a murit alături de soția sa și de fiica lor de patru ani, a declarat, pentru The Telegraph: „Acest raport este greșit. Nu îl acceptăm. Este o mușamalizare pentru a proteja Air India și guvernul. Ei vor să dea vina pe piloții morți care nu se pot apăra. Cum pot întrerupătoarele de combustibil să se oprească într-un moment critic, fie din cauza unei erori a pilotului, fie din cauza unei defecțiuni mecanice?”.