Trucuri care te influenteaza fara sa stii. Cum te fac restaurantele sa le treci pragul

Restaurantele de succes isi influenteaza clientii prin tot felul de trucuri si isi ascund secretele in vazul tuturor.

Devine din ce in ce mai greu pentru proprietarii si managerii restaurantelor sa supravietuiasca in jungla businessului de profil. Criza economica a trecut de mult, insa tot mai multe restaurante isi fac aparitia pe piata, iar unele dintre ele par sa fi imbratisat inovatia pana la cele mai mici detalii.

Indiferent daca un restaurant este deja celebru pentru o anumita categorie de clienti sau se straduieste sa puna bazele unui brand solid, exista cateva lucruri pe care managerii restaurantelor de succes le fac pentru a determina clientii sa le treaca pragul. Iata care sunt acestea:

1. Ei stiu ca iluminatul este esential

Ambianta placuta dintr-un restaurant este creata cu ajutorul mobilierului foarte confortabil, prin modul in care florile sunt asezate pe masa, dar si prin felul discret si natural prin care tacamurile sunt oferite clientului. Totodata, lumina este foarte importanta si conteaza cel mai mult in crearea unei ambiante placute, desi multe restaurante ignora acest aspect, iar managerii nu reusesc sa isi dea seama unde au gresit. Specialistii in design interior spun ca, daca lumina este potrivita, clientii nu vor remarca asta, insa, daca este nepotrivita, „oaspetii” vor resimti un mare disconfort, iar pe viitor vor alege un alt local unde sa manance si sa bea un vin bun. Pentru cei neincrezatori avem o surpriza: este de ajuns sa se uite cateva secunde pe unele dintre aceste proiecte pentru a afla cum lumina poate transforma un spatiu banal intr-un loc care pare desprins din filme.

 

2. Subliniaza avantajele si ofera surprize

Oamenilor le place sa primeasca produse gratuite, iar acest lucru este valabil chiar si in industria culinara. Spre exemplu, daca pretul unei pizza mari este de 30 de lei, restaurantul poate vinde o pizza la fel de mare si poate oferi bonus o pizza mica, pentru 35 sau 40 de lei. Vanzarile vor creste substantial, in special in randul celor care vin la restaurant in grupuri de cel putin trei persoane. De asemenea, la comandarea unor anumite tipuri de meniuri, desertul gratuit le va face clientilor cu ochiul si vor prefera sa comande meniurile respective, chiar daca sunt mai scumpe decat altele fara desert inclus.

 

3. Pun un mare accent pe livrarea la domiciliu

Multe restaurante livreaza mancarea la domiciliu, insa acestea se impart in doua categorii: cele care livreaza repede si cele care isi lasa clientii sa astepte. Nimic nu este mai neplacut pentru un client flamand decat sa astepte prea mult dupa mancare. Daca se confrunta cu o astfel de situatie, acel client nu va mai comanda niciodata mancarea de la restaurantul respectiv. Mancarea servita rapid este, de cele mai multe ori, mai apreciata decat mancarea delicioasa, servita cu intarziere. In plus, oamenii comanda mancare atunci cand le este deja foame si se intreaba, firesc: „Unde pot sa comand ca sa vina repede?”. Răspunsul este la fel de firesc: „La acel restaurant care o livreaza in maximum o jumatate de ora”.

 

4. Stiu ca prezenta in mediul online are o importanta capitala

Aproape toata lumea are acces la internet, iar managerii inteligenti stiu ca, daca restaurantul nu este prezent in mediul online, practic nu exista pe lista de optiuni. In plus, nu doar existenta unui site este importanta, ci si designul acestuia, care trebuie sa fie foarte prietenos si intuitiv, harta si modul in care clientii pot ajunge la restaurant trebuie sa fie vizibile, iar telefoanele pentru rezervari trebuie sa fie expuse pe prima pagina. Fotografiile reusite de la evenimente si din zilele obisnuite sunt, si ele, foarte importante. Siteul reprezinta primul contact al potentialului client cu restaurantul, iar prima impresie conteaza intotdeauna.

 

5. Optimizeaza site-ul pentru mobil

Existenta unui site nu este suficienta pentru a atrage clientii: site-ul trebuie sa fie optimizat pentru mobil. Priveste in jur: oamenii sunt obsedati de smartphone-uri şi navigheaza pe internet la fel de mult ca de pe desktop. In plus, managerii inteligenti stiu foarte bine ca vor sa evite situatia in care un grup de persoane aflate deja in oras „cauta pe net” un loc unde sa se distreze si aleg concurenta.

 

6. Sunt obsedati de experienta primilor clienti

Managerii restaurantelor de succes fac tot posibilul pentru a transforma noii clienti in clienti care viziteaza restaurantul cu regularitate. Ospatarii sunt „antrenati” sa identifice clientii care intra in acel restaurant pentru prima data, ii intreaba cum au aflat de ei si au grija ca servirea sa fie impecabila. In plus, unele restaurante ofera noilor clienti si cupoane de discount pentru urmatoarea (sau pentru urmatoarele trei, de exemplu) vizite la restaurant. Cu cat un client intra mai des intr-un local, cu atat acest lucru se va transforma intr-un obicei.

 

7. Sunt prezenti pe retelele de socializare

Revenim la mediul online: un site optimizat pentru mobil nu este suficient. Cel mai mare furnizor de trafic pentru site-uri este, in prezent, Facebook-ul. Un restaurant care nu are o pagina de Facebook este un restaurant care ignora cea mai mare parte dintre potentialii clienti. In plus, pagina de Facebook trebuie tinuta „in viata” constant. Postarile si fotografiile amuzante realizate in timpul zilelor obisnuite in restaurant sau in timpul unor evenimente se pot viraliza foarte rapid, daca oamenii care se recunosc in ele „se taguiesc”. Totodata, pagina de Facebook poate avea si un rol informativ. „Fanii” ar trebui sa gaseasca acolo informatii relaxante, care au legatura, intr-un fel sau altul, cu mersul la restaurant. Tot pe Facebook trebuie organizate si evenimentele, iar anunturile de pe site trebuie sa fie facute, in mod obligatoriu, si pe reteaua de socializare.

Foto: Shutterstock

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setari de confidentialitate