Șoferii vor fi amendați chiar dacă frânează înainte de radar. Cum va funcționa noul sistem de monitorizare a traficului

Autor: Laura Macovei
Actualizat: 15 oct 2025, 15:15

Șoferii care până acum au crezut că „păcălesc” radarul dacă încetinesc vor trebui să fie mult mai atenți

Sursa: pexels.com

Șoferii care până acum au crezut că „păcălesc” radarul dacă încetinesc vor trebui să fie mult mai atenți. Un nou sistem de monitorizare a traficului ar putea schimba radical modul în care sunt sacționați vitezomanii.

Cât de curând, amenzile nu vor mai fi aplicate doar atunci când un radar mobil surprinde o depășire a vitezei legale, ci în funcție de viteza medie cu care un vehicul parcurge o anumită porțiune de drum, notează Știrile ProTV.

Citește și: Amenzile vor fi lipite cu autocolant pe parbrizul mașinii. Noi schimbări în Codul Rutier

Cum va funcționa noul sistem

Noul sistem presupune montarea unor camere fixe la începutul și la finalul unui sector de drum. Acestea citesc automat numerele de înmatriculare ale mașinilor care parcurg traseul și calculează timpul în care vehiculul a parcurs distanța. În urma acestor date se stabilește viteza cu care șoferul a parcurs drumul, iar dacă depășește limita legală, amenda este generată automat. 

Astfel, chiar și șoferii care încetineau până acum înainte de radar vor fi sancționați. 

Citește și: Părintele Ciprian Petre Necula s-a stins din viață! Acesta avea vârsta de doar 47 de ani

Citește si: Ea este mama ucisă pe trecerea de pietoni, în Berceni! Elena avea 35 de ani, iar acasă o mai aștepta un copil

„Este un concept aplicabil în mai multe state membre ale UE, Austria, Țările de Jos, Spania și nu în ultimul rând, Bulgaria, care l-a implementat la începutul lunii septembrie anul curent”, a explicat Bogdan Despescu, secretar de stat în MAI.

Unde ar urma să fie montate camerele

Potrivit Companiei Naționale de Drumuri, sistemul ar putea fi implementat în special pe cele mai periculoase drumuri din țară, acolo unde au loc cele mai multe accidente mortale.

Printre acestea se numără DN2 și tronsoane din DN1, DN6 și DN7.

Autoritățile au în plan instalarea a 400 de camere radar fixe, însă procesul este abia la început.

România, codașa Europei la accident rutiere

Accidentul din Capitală este doar cel mai recent episod dintr-o serie neagră care plasează România pe ultimul loc în Europa la siguranța rutieră. 

Citește și: „Nu face o zi de pușcărie”. Cum poate scăpa șoferul care a ucis-o pe mama din Berceni. Abia acum s-a aflat ce fapte a comis în trecut

În ultimele nouă luni, 940 de oameni și-au pierdut viața pe drumurile din țară și peste 2.300 au fost răniți. Anul trecut, bilanțul a fost și mai sumbru: 1.478 de morți și peste 3.000 de răniți grav.