Schimbări majore în ceea ce privește obținerea pașaportului în România. Ce trebuie să știe cetățenii despre eliberarea documentului

Author: Silvia Cirstea

Pașaport

Sursa: Unsplash

Procedura de obținere a pașaportului în România e pe cale să sufere modificări semnificative. Vezi mai jos anunțul pe care l-au făcut autoritățile acum!

În urmă cu puțin timp, Camera Deputaților a votat în favoarea unei propuneri legislative ce modifică procedurile de obținere a pașapoartelor pentru cetățenii români. Vezi mai jos despre ce schimbări este vorba!

Schimbări majore în ceea ce privește obținerea pașaportului în România

S-au anunțat modificări semnificative în ceea ce privește obținerea pașaportului în România. Conform spynews.ro, Camera Deputaților a votat în favoarea unei propuneri legislative ce schimbă procedurile de obținere a pașapoartelor pentru cetățenii români.

Așa cum reiese din modificările adoptate, pașaportul simplu temporar va fi acordat doar în situații excepționale, precum urgențele care necesită călătorii imediate în străinătate sau reglementarea situației juridice a celor aflați în afara țării și fără documente de călătorie valabile.

Totodată, această lege schimbă și procesul de eliberare a pașapoartelor pentru minori, impunând restricții mai precise în privința numărului de documente de călătorie ce pot fi eliberate succesiv pentru copii.

„Cetățenii români pot deține, concomitent, un pașaport simplu electronic și un pașaport simplu temporar valabile: a) în situațiile prevăzute la art.17¹ alin. (1) lit. c), atunci când pașaportul simplu electronic a fost depus pentru obținerea unor vize; b) în situația în care se probează, cu documente, necesitatea deplasării cetățeanului român în străinătate, în perioada în care pașaportul simplu temporar este depus pentru obținerea unor vize.”, potrivit proiectului, citat de sura menționată anterior.

Citește și: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii

Citește și: Creșterea salariului minim de la 1 iulie 2024 a fost amânată. Care este noul termen pentru majorările salariale

Ce trebuie să știe cetățenii care dețin mai multe pașapoarte

În urma proiectului de lege, se stabilesc clar și situațiile în care un cetățean român poate deține simultan mai multe pașapoarte, precum și obligațiile persoanei în această situație.

De precizat este faptul că aceste modificări, adoptate de Senat și de către Camera Deputaților, urmează să intre în vigoare odată cu promulgarea legii.

„Cetățenii români care sunt, concomitent, titulari ai unui pașaport simplu electronic și ai unui pașaport simplu temporar valabile au obligația ca, în termen de 5 zile de la încetarea situațiilor prevăzute la art. 17¹ alin. (1) lit.c) sau, după caz, de la întoarcerea în țară, să predea autorităților competente unul dintre cele două pașapoarte valabile deținute.

(4) Cetățenii români care sunt, concomitent, titulari ai două pașapoarte simple electronice valabile, au obligația ca, în termen de 5 zile de la încetarea situațiilor prevăzute la alin. (2) sau, după caz, de la întoarcerea în țară, să predea autorităților competente unul dintre cele două pașapoarte valabile deținute”, conform propunerii legislative.

Citește și: Vești bune pentru elevi! Ministerul Educației lansează un nou tip de bursă. De ce criterii se țin cont în acordarea lor

 


În ediția de joi, 23 mai, a emisiunii „Casa iubirii”, Sebastian și Roberta s-au surprins reciproc unul pe celălalt, iar cu ocazia zilei de naștere a concurentului, cei doi și-au dus relația la un nou nivel.