Românii care dețin vehicule mai vechi de 15 ani vor fi nevoiți să plătească mai multe taxe! Se poate interzice repararea acestor autovehicule

Author: Bianca Vidoi

Românii care dețin vehicule mai vechi de 15 ani vor fi nevoiți să plătească mai multe taxe

Sursa: freepik

Șoferii care dețin vehicule mai vechi de 15 ani vor fi nevoiți să plătească mai multe taxe.

În România au fost înmatriculate 10,78 milioane de vehicule până la finalul anului 2024, dintre care peste 5,5 milioane de mașini aveau o vechime de peste 15 ani. Acesta este principalul motiv pentru care s-a propus ca șoferii care dețin vehicule mai vechi de 15 ani să plătească o taxă în plus, iar programul Rabla să își mărească valoarea pentru a îi încuraja să cumpere mașini noi. 

Românii care dețin vehicule mai vechi de 15 ani vor fi nevoiți să plătească mai multe taxe

Datele publicate de Direcția Generale Permise de Conducere și Înmatriculări arată că la finalul anului 2024 au fost înmatriculate 10,78 milioane de vehicule, dintre care cele mai multe autoturisme, adică 3.037.393, au peste 20 de ani. Mașinile care au o vechime cuprinsă între 16 și 20 de ani sunt 2.499.274

la număr, astfel mașinile vechi reprezintă o jumătate din totalul mașinilor din România, potrivit economica.net

Numărul ridicat de mașini vechi a produc îngrijorări, motiv pentru care s-au dezvoltat mai multe propuneri prin care șoferii să fie încurajați să își cumpere mașini noi. Șoferii are dețin vehicule mai vechi de 15 ani vor fi nevoiți să plătească mai multe taxe în viitorul apropiat, astfel încât să fie încurajați să achiziționeze mașini noi sau electrice.

Românii care dețin vehicule mai vechi de 15 ani vor fi nevoiți să plătească mai multe taxe
[Sursa: freepik]

Citește și: Câte zile poți circula cu ITP-ul expirat: Valoarea punctului de amendă a crescut în 2025

Citește și: Elena Merișoreanu a reacționat dur, după înmormântarea lui Horia Moculescu. Artista nu a mai tăcut și a spus ce a observat: “I-a ridicat pe mulți.”

Citește si: „Încă un medic a murit în gardă”. Tudor Ciuhodaru trage un semnal de alarmă, după moartea Ștefaniei Szabo: „Sindromul Karoshi ucide în tăcere. Oare câți trebuie să mai moară?”| EXCLUSIV

Mihai Bordeanu, Managing Director la Dacia Brand South Eastern Europe și Country Head Romania, a explicat că aceste modificări legislative sunt esențiale pentru piața auto din România. Acesta a propus și creșterea valorilor tichetelor din programul Rabla, dar și interzicerea circulației autovehiculelor mai vechi de 15 ani pe drumurile publice. 

„Așa e și cu Rabla. E un stimulent pentru achiziții de mașini noi, dar nu lucrăm la cauze, achiziția și deținerea de mașini foarte vechi, achiziția nefocalizată, cu samsari, oameni care nu plătesc taxe. Mașina e veche, dar statul nu o taxează, ne taxează pe noi cu mașini noi. Una dintre variantele propuse este ca taxarea să fie făcută de administrația locală. Ar acoperi o parte din deficitele bugetare.”, a continuat Mihai Bordeanu, potrivit bzi.ro.

Se poate interzice repararea acestor autovehicule

Un proiect adus înaintea Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene dorește ca autovehiculele mai vechi de 15 ani care prezintă defecțiuni majore la motor, frâne și direcție să nu mai fie reparate. Regulamentul pentru „vehiculele reziduale” așteaptă aprobarea Parlamentului European și Consiliului Uniunii Europene, iar propunerea vizează mașinile cu o vechime de peste 15 ani.

Se poate interzice repararea acestor autovehicule
[Sursa: freepik]

Atunci când sunt descoperite probleme majore la motor, frâne și direcție, autovehiculele vor intra în categoria mașinilor reziduale, care nu vor mai putea fi reparate, ci vor fi duse la casare. Proiectul inițiat de Uniunea Europeană a adus multe nemulțumiri în rândul șoferilor care vor fi astfel nevoiți să investească în vehicule mai noi și mai puțin poluante.