Conform martorilor și autorităților, condițiile de drum și o frânare bruscă în zona unei îmbinări de pod au generat un impact în lanț pe Autostrada A3, scrie observatornews.ro.
Ce mărturii fac șoferii implicați în carambol
Accidentul a avut loc pe o porțiune de șosea umedă, aproape de o pădure, într-o zonă unde șoferii se confruntă adesea cu probleme de aderență, relatează Observatorul Prahovean. Deși temperaturile erau pozitive și nu s-a raportat polei, asfaltul umed și rosturile de dilatație ar fi creat o suprafață alunecoasă,
„Nu a fost polei pe jos dar din cauza podului se face condens pe el dat fiind faptul ca e şi curbă, am derapat, n-am putut controla maşinile şi ne-am izbit unii de alţii.
Citește și: Accident cu 12 mașini pe autostrada A3, în Prahova. Autoritățile au activat Planul Roșu de Intervenție
Efectul de turmă ar fi provocat carambolul de pe A3
Chiar dacă părți din mașini au fost proiectate la zeci de metri distanță, din fericire, accidentul s-a soldat doar cu două victime rănite, mai exact doi bărbați, de 44 și 46 de ani.
Aceștia au traumatisme la cap și torace și au fost transportați la spital.Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Citește și: Anunț pentru mamele din țară! Se dau 1.500 de lei de la stat. Ce familii vor beneficia de acești bani
„Am văzut din depărtare 2 maşini ieşind fum din ele, am dat pe avarii am tras pe dreapta. În acest moment au început să sosească una într-alta. Efectiv nu încetineau niciuna. Am ieşit din maşină şi am început să fac cu mâinile cât de tare puteam să semnalizez să se oprească. A fost tragic, a fost şocul vieţii mele", a mai spus o șoferiță, pentru aceeași sursă.
Conform unor surse apropiate anchetei, cauza principală a fost nepăstrarea distanței corespunzătoare între vehicule, ceea ce, împreună cu viteza neadaptată la condițiile de drum, a condus la impact, scrie Observatorul Prahovean.
„S-a întâmplat efectul de turmă. În mod special pe autostradă la vizibilitate aderentă redusă tentaţia şoferilor e să se ia unul dupa altul. Şoferii nu au acea educaţie de conducere defensivă. Autorităţile noastre se opun acestei forme de pregătire şi vedem ce se întâmplă pe stradă. Acest fenomen se întâmplă de obicei pe ceaţă, pe ploaie şi un amestec de maşini unele cu anvelope de iarnă, unele cu anvelope de vară”, a precizat Titi Aur, pilot de raliuri, citat de observatornews.ro.
Autoritățile continuă investigațiile pentru a stabili cu precizie cauzele exacte ale acestui accident în lanț.