Cum îți poți recupera bagajul pierdut sau întârziat în aeroport

Autor: Cristina Mocanu
Actualizat: 17 iul 2025, 16:12

Cum îți poți recupera bagajul pierdut sau întârziat în aeroport

Sursa: shutterstock.com

Ce trebuie să faci dacă bagajul tău este pierdut sau întârziat în aeroport? Care sun pași esențiali pentru recuperare, drepturile tale și cum poți să obții despăgubiri?

Din ce în ce mai mulți români aleg să meargă cu avionul atunci când pleacă în concediu, la muncă în străinătate sau atunci când vor să își viziteze rudele din afara țării. Totuși, nu de puține ori, s-a întâmplat ca bagajul acestora să fie pierdut sau să întârzie din anumite motive. Ei bine, cum poți recupera bagajul pierdut sau ajuns cu întârziere la aeroport? Din fericire, există anumite proceduri clare care vă poate ajuta să recuperați bagajul.

Tot ce trebuie să faceți este să urmați niște pași simpli.

Ce înseamnă bagaj pierdut în aeroport?

Un bagaj este considerat „pierdut” în momentul în care nu ajunge pe banda de livrare a bagajelor sau nu poate fi localizat în aeroportul de destinație într-un timp scurt. De cele mai multe ori poate fi vorba despre o eroare umană, o întârziere din cauza escalelor, o etichetare greșită, o încărcare eronată.

Foarte rar se întâmplă ca bagajul să fie pierdut definitiv. De asemenea, în unele cazuri, bagajul poate fi preluat accidental de un alt pasager sau, în cazuri extrem de rare, acesta să fie declarat furat.

Din păcate, pierderea unui bagaj poate avea un impact semnificativ asupra proprietarului. Mai exact, plângă disconfortul cauzat de lipsa obiectelor personale, aceștia pot întâmpina dificultăți în desfășurarea activităților planificate, cum ar fi întâlniri de afaceri sau alte evenimente importante la care trebuie să asiste.

Cea mai neagră situație este atunci când un pasager își pierde bagajul cu documente sau cu anumite medicamente esențiale care pot cauza probleme grave de sănătate.

Citește și: S-a aflat cine este pilotul care a murit în tragedia de la Hunedoara. Supraviețuise unul alt accident aviatic în 2018

Trebuie să știți faptul că cei de la companiile aeriene sunt responsabili atât de încărcarea corectă a bagajelor în avioane, cât și de livrarea acestora la destinație.

Tocmai de aceea sunt obligați, ca în cazul pierderii unui bagaj, să intervină prompt și să ofere asistență eficientă pasagerilor cu ajutorul serviciilor de asistență pentru clienți, dar și cu a departamentelor specializate în gestionarea bagajelor.

Cum funcționează procesul de urmărire a bagajelor și ce drepturi au călătorii?

Înainte de a depune o sesizare este bine să verificați cu atenție dacă bagajul nu se află la o altă bandă, iar acest lucru poate fi monitorizat cu ajutorul ecranelor care sunt așezate deasupra benzilor.

Dacă totuși, după o verificare atentă bagajul nu a fost găsit, acesta trebuie raportat în cel mai scurt timp la biroul de servicii pentru clienți al companiei aeriene cu care ați zburat.

Reprezentanții companiilor aeriene te vor ruga să completezi un formular special pentru pierderea bagajului, în care vei face o descriere cât mai detaliată a acestuia.

Odată cu înregistrarea sesizării, compania are rolul de a iniția o urmărire digitală a bagajului folosind codul de bare atașat la eticheta de cală.

Este extrem de important să aveți în permanență o copie a tuturor documentelor pe care le completați sau le primiți în legătură cu pierderea bagajului, care pot cuprinde formularul de raportare a pierderii, chitanțe sau dovezi ale comunicării cu reprezentanții companiei aeriene.

Conform Convenției de la Montreal, pasagerii au mai multe drepturi importante precum:

Citește și: FOTO Elena Udrea, primele imagini alături de fetița sa, după mai bine de trei ani: „Revederea ne-a copleșit!”

Citește si: Mihaela Rădulescu face dezvăluiri tulburătoare în premieră, după finalizarea autopsiei lui Felix Baumgartner: „Eram convinsă că nu suferise un infarct”. Detalii șoc din anchetă și despre înmormântare: trupul sportivului a fost înapoiat familiei: „În sfârș

- Compensație financiară, în cazul în care bagajul a fost pierdut definitiv

- Asistență din partea companiei

- Dreptul la informații

- Dreptul la reclamație

În cazul în care bagajul este pierdut definitiv, în ciuda tuturor demersurilor inițiate, pasagerul trebuie să știe că trebuie să:

Citește și: BREAKING NEWS! Un avion de mici dimensiuni s-a prăbușit, în România

- Depuneți o cerere de despăgubire oficială

- Contactați o compania de asigurări

- Apelezi la un avocat specializat

Astfel, în cazul în care bagajul se pierde sau întârzie în aeroport, trebuie să vă asigurați dacă acesta nu se află pe o altă bandă destinată bagajelor, iar în cazul în care nu reușiți să îl găsiți, trebuie să apelați la compania cu care ați avut zborul pentru a cere ajutorul pentru găsirea acestuia.