Dacă în trecut exista o toleranță de 10 km/h peste limita de viteză, aceasta a fost redusă, iar acum șoferii mai au voie să depășească limita cu doar 5 km/h fără a fi sancționați, transmite gorjonline.ro.
Ce înseamnă toleranța de 5 km/h
Dacă viteza maximă admisă este de 100 km/h, un șofer nu va fi sancționat dacă aparatul radar înregistrează 104 km/h sau mai puțin. În schimb, începând cu 105 km/h, se aplică sancțiuni, conform noii legislații.
Deși pare o diferență minoră, cei care circulă constant peste limita legală ar trebui să fie atenți la aceste detalii, pentru a evita amenzile sau punctele de penalizare.
Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12
Această schimbare a fost introdusă în contextul modernizării aparatelor radar, care au devenit mai performante și au o marjă de eroare mai mică.
Astfel, polițiștii pot determina cu o precizie mai mare viteza reală de deplasare a vehiculelor.Care sunt limitele de viteză în funcție de drum și categorie
Codul Rutier prevede limite de viteză clare, în funcție de tipul drumului și categoria vehiculului:
În localități: limita generală este de 50 km/h, dar poate fi ridicată la 80 km/h pentru categoriile A și B în anumite zone.
În apropierea trecerilor de pietoni, viteza poate fi redusă la 30 km/h, pentru siguranța pietonilor.În afara localităților:
-
Categoriile A și B: până la 90 km/h
-
Categoriile C, D și D1: până la 80 km/h
-
Categoriile A1, B1 și C1: maximum 70 km/h
Pe drumurile naționale europene:
-
A și B: până la 100 km/h
-
C, D și D1: până la 90 km/h
-
A1, B1 și C1: până la 80 km/h
Pe drumurile expres:
-
A și B: până la 120 km/h
-
C, D și D1: până la 100 km/h
-
A1, B1 și C1: până la 85 km/h
Pe autostrăzi:
-
A și B: până la 130 km/h
-
C, D și D1: până la 110 km/h
-
A1, B1 și C1: până la 90 km/h
Totodată, trebuie reținut că pe autostrăzi, viteza minimă este de 50 km/h, iar vehiculele lente, precum tractoarele sau cele nesigure pentru trafic rapid, nu au voie să circule pe aceste drumuri.
Această schimbare a fost introdusă în contextul modernizării aparatelor radar, care au devenit mai performante și au o marjă de eroare mai mică. Astfel, polițiștii pot determina cu o precizie mai mare viteza reală de deplasare a vehiculelor.