Circulația pe Autostrada A0 Sud ar putea fi deschisă oficial luni, 30 iunie, marcând un moment important pentru infrastructura rutieră a României. Odată finalizat acest tronson, șoferii vor putea traversa partea de sud a Capitalei fără a mai utiliza Șoseaua de Centură. Astfel, legătura directă între Autostrada A1 și Autostrada A2 va deveni complet funcțională, ușurând considerabil traficul din zonă.
Tronsonul DN6–A1, ultimul obstacol din A0 Sud, este gata de inaugurare
Lucrările la segmentul de aproape 18 kilometri care leagă DN6 de A1 se apropie de final, iar potrivit informațiilor furnizate de secretarul de stat Ionel Scrioșteanu, data de 30 iunie a fost avansată drept posibilă zi a deschiderii traficului. Constructorul a notificat oficial Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), solicitând convocarea Comisiei pentru Recepția la Terminarea Lucrărilor. Vineri, 27 iunie, la ora 10:00, comisia a început procesul de recepție, pas esențial în vederea inaugurării.
Acest tronson este ultimul din Autostrada A0 Sud care rămăsese nefinalizat. Loturile A2–Jilava și Jilava–DN6 au fost deja deschise în cursul anului 2024, iar odată cu punerea în circulație a sectorului DN6–A1, întreaga secțiune sudică a A0 va deveni complet operațională. Această veste vine ca o gură de aer proaspăt pentru șoferii care tranzitează zilnic zona Capitalei, în special pentru transportatorii care până acum erau nevoiți să traverseze Bucureștiul sau să folosească o Centură congestionată și lipsită de standarde moderne.
Autostrada A0 devine o rută strategică între A1 și A2
Importanța Autostrăzii A0 este uriașă, având în vedere că aceasta va funcționa ca o veritabilă centură metropolitană, destinată traficului de tranzit și transportului greu, dar și unei bune părți din traficul local.
Legătura între autostrăzile A1 (București–Pitești) și A2 (București–Constanța) prin partea sudică a orașului înseamnă nu doar fluidizarea traficului, ci și o creștere a eficienței logistice pentru companiile care operează în zona București–Ilfov.Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi
Deschiderea integrală a A0 Sud va permite eliminarea aproape completă a dependenței de actuala Șosea de Centură, care este adesea blocată de trafic intens, intersecții semaforizate și infrastructură învechită. În plus, noua autostradă este construită conform standardelor europene, cu benzi largi, pasaje denivelate și spații de siguranță generoase, oferind nu doar viteză, ci și un nivel ridicat de siguranță rutieră.
A0 Nord continuă în ritm susținut, cu termene în 2025 și 2026
Pe partea nordică a Autostrăzii A0, evoluțiile sunt de asemenea notabile. Lotul DN1–DN2 a fost complet dat în folosință în 2024, în timp ce tronsonul DN2–DN3 este deschis parțial. În continuare, lucrările avansează pe lotul DN3–A2, cu termen de finalizare estimat în 2025, precum și pe segmentul DJ601–DN1, care ar trebui să fie finalizat în 2026.
Citește și: Când se deschide Autostrada Moldovei A7: Va fi cea mai lungă construcție din România
Întregul proiect al Autostrăzii A0, care înconjoară Bucureștiul și se întinde pe o lungime de peste 100 de kilometri, va schimba fundamental modul în care este gestionat traficul în această zonă. Atât la nivel de mobilitate regională, cât și din perspectiva dezvoltării economice, A0 deschide noi oportunități pentru investiții, transport și conectivitate în jurul Capitalei.
Odată finalizată în totalitate, Autostrada A0 va deveni o componentă esențială a rețelei naționale de autostrăzi, reducând timpii de deplasare, creând alternative eficiente pentru traficul de tranzit și contribuind la o infrastructură rutieră modernă și competitivă, așa cum România are nevoie.