Când se deschide Autostrada Moldovei A7: Va fi cea mai lungă construcție din România

Autor: Cristina Mocanu

Când se deschide Autostrada Moldovei A7

Sursa: pexels.com

Autostrada Moldovei A7 se apropie de o etapă majoră: deschiderea celui mai lung pod rutier din proiect. Află când se deschide circulația și care este stadiul lucrărilor pe cel mai important proiect de infrastructură rutieră din estul României.

Autostrada Moldovei A7, unul dintre cele mai ambițioase proiecte de infrastructură din România, intră în linie dreaptă pentru deschiderea unui nou segment esențial. Este vorba despre cel mai lung pod construit până acum pe traseul autostrăzii, o lucrare de amploare care promite să revoluționeze mobilitatea în estul țării.

Cel mai lung pod de pe Autostrada Moldovei este aproape finalizat

Autoritățile au anunțat, pe pagina oficială de Facebook a Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Buzău, începerea pregătirilor pentru deschiderea circulației pe cel mai lung pod de pe Autostrada Moldovei A7, situat

la estul municipiului Buzău, în zona Vadu Pașii. Cu o lungime impresionantă de 1.360 de metri, podul devine a doua cea mai lungă structură de acest tip din România. Ridicat la peste 30 de metri înălțime, peste albia râului Buzău, acesta este susținut de 21 de pile și are o deschidere maximă de 70 de metri.

Segmentul de autostradă aferent, lung de 4,6 kilometri, leagă localitățile Vadu Pașii și Buzău Est.

Odată dat în folosință, va permite circulația completă pe Lotul 1 al tronsonului Buzău–Focșani, finalizat tehnic încă de la finalul anului 2024.

Citește și: În căutarea soluțiilor: Cum pot construcțiile sustenabile reduce dependența de materiale scumpe

Lucrări finale și verificări tehnice

Compania UMB, lider în construcția de autostrăzi în România și antreprenor general pe toate loturile dintre Buzău și Pașcani, desfășoară ultimele lucrări necesare pentru deschiderea circulației.

Printre acestea se numără: montarea parapetelor de protecție, amplasarea indicatoarelor rutiere și finalizarea rigolelor carosabile. În paralel, se efectuează teste statice și dinamice pentru a certifica siguranța structurii.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Buzău a anunțat că echipele CESTRIN sunt pe teren pentru a realiza măsurători de planeitate, macrotextură și deflexiune dinamică, alături de prelevarea de carote pentru verificarea asfaltului și evaluarea parametrilor de siguranță rutieră.

Recepția oficială este programată pentru finalul lunii iunie 2025, moment ce va marca deschiderea oficială a circulației rutiere pe pod.

Citește și: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi

Citește și: Cum arată Alex și mama Teodorei Marcu, după 3 săptămâni de la tragedie

Progrese pe toate tronsoanele Autostrăzii Moldovei

Autostrada Moldovei A7 este cel mai extins proiect rutier aflat în execuție completă în România, cu 13 loturi care însumează 320 km între Ploiești și Pașcani. La finalizare, va măsura aproape 440 km, legând Ploiești de Siret, la granița cu Ucraina.

Pe segmentele Focșani–Bacău și Bacău–Pașcani, progresul fizic variază între 20% și 37%, cu termene de finalizare stabilite pentru toamna anului 2025. Constructorii sunt mobilizați intens, în special pe loturile care ocolesc municipiile Adjud și Roman, considerate puncte strategice pentru fluidizarea traficului regional.

Citește și: Blocaj pe piața imobiliară? Impactul creșterii prețurilor la materiale asupra proiectelor rezidențiale

UMB gestionează toate tronsoanele din zona Buzău–Pașcani, cu un total de peste 210 km, finanțați prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). În paralel, compania turco-italiană Nurol-Makyol lucrează la finalizarea nodului rutier de conexiune cu DN2B, parte a Lotului 3 Buzău–Ploiești, care include sensuri giratorii, marcaje și parapete.

Importanța strategică a Autostrăzii Moldovei

Autostrada Moldovei este considerată un proiect strategic pentru conectarea regiunii de est a României cu Muntenia, dar și cu rețeaua europeană de transport rutier. Va oferi o alternativă rapidă și sigură la DN2 – una dintre cele mai aglomerate și periculoase artere din țară.

Finalizarea integrală a A7 va transforma radical mobilitatea în Moldova, va stimula investițiile și va crește atractivitatea economică a orașelor din această regiune. Totodată, noua infrastructură va asigura o legătură esențială între România și Ucraina, prin punctul de frontieră de la Siret.

Astfel, Autostrada Moldovei A7 intră într-o etapă decisivă, cu deschiderea celui mai lung pod din proiect și avansul lucrărilor pe toate tronsoanele. Este un pas important către modernizarea infrastructurii și dezvoltarea regiunii Moldova. Finalizarea completă a autostrăzii va avea un impact economic și social major pentru milioane de români.