Autostrada Soarelui, mai lunga pe hartie decat in realitate? Vezi ce DESCOPERIRE SOCANTA a facut echipa Stirilor Kanal D!

Editor: Alina Dirdala Author: A.D.
Actualizat: 16 nov 2020, 04:40

Autostrada Soarelui este cea mai veche din Romania. Lucrarile au inceput in era comunista, dar abia acum 2 ani au fost dati in folosinta 202 kilometri de asfalt.

Dar oare distanta declarata de autoritati coincide cu ce ne arata computerul de bord al autoturismului? Colegii nostri au facut un test inedit. Si iata ce au descoperit.

Autostrada Soarelui, probabil cea mai cunoscuta si mai circulata autostrada din Romania. Un drum pe care circula zilnic zeci de mii de masini. Incepe de la kilometrul 11 si se termina la kilometrul 212, acolo unde incepe autostrada A4. Ce lungime are autostrada A2? Este foarte simplu de aflat.

O poti masura cu masina sau puteti cere aceasta informatie oficial, la Compania Nationala De Drumuri. Acelasi lucru l-am facut si noi, iar dupa cum ne spune CNADNR, lungimea autostrazii A2 este, atentie, 201,98 km! Asta inseamna 201 kilometri si 980 de metri.

Pentru testul nostru am ales masini de la 3 firme diferite. Iar dupa cum ne garanteaza constructorii, distanta masurata cu ajutorul computerelor de bord, este una cat se poate de precisa.

Oare ceea ce ne-a spus CNADNR coincide cu ceea ce va inregistra computerul de bord al masinii? Un factor care ar putea influenta datele inregistrate de computerul de bord, ar fi dimensiunea necorespunzatoare a anvelopei. In cazul nostru, atat dealerii cat si noi ne-am asigurat ca anvelopa nu depaseste dimensiunile din fisa tehnica.

O sa masuram o distanta fixa de 200 kilometri, incepand de la prima borna kilometrica.

Borna care ne indica kilometrul 11. Asadar, printr-un simplu calcul matematic, de clasa a doua, de la kilometrul 11, pana la kilometrul 211, sunt 200 kilometri. Parcurgem primul kilometru si totul pare in regula. Dupa 50 de kilometri, insa, situatia incepe usor, usor, sa se schimbe.

Deja a aparut un decalaj de aproximativ 200 de metri. Continuam drumul. Bornele kilometrice ne arata ca am parcurs o suta de kilometri, nici mai mult nici mai putin.
Altceva ne arata, insa, computerul de bord. Altfel spus, un decalaj de aproximativ o jumatate de kilometru intre ceea ce afiseaza computerul de bord si bornele de pe autostrada.

Ne apropiem de kilometrul 211. In teorie, ar trebui sa parcurgem 200 kilometri, de la plecare pana la indicator. „ Distanta aceasta poate sa varieze chiar daca rulam pe autostrada pentru ca putem sa schimbam benzi si atunci distantele nu sunt exacte ”, precizeaza Gigel Popescu, sef de service auto.
Poate sa creasca distanta atunci cand nu mergem in linie dreapta de la punctual A la punctul B ”, mai precizeaza acesta. Avand in vedere ca traseul nostru a fost unul sinuos pentru ca am schimbat benzile, asa cum ne spun si specialistii, distanta inregistrata de computerele de bord ar putea fi chiar mai mare decat cea reala.

##VIDEO107640##

Citește și: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta

In bord scrie198.8

kilometri. Asta inseamna cu aproximativ 1,2 km mai putin. Dar, sa verificam si celelalte computere de bord. 198.7, arata la a doua masina iar cea de-a treia ne arata 199 de kilometri. Toate cele trei autovehicule ne-au aratat cu cel putin 1kilometru in minus. Sa fie oare aceasta distanta reala?

Iata si raspunsul oficial al Companiei Nationale De Drumuri referitor la modul in care s-a efectuat masuratoarea Autostrazii A2: „ Lungimea autostrazilor este calculata in conformitate cu unitatea de masura internationala, metrul (1 m), iar bornarea se face din km in km in conformitate cu proiectul tehnic. Bornarea autostrazilor se face de catre constructor dupa terminarea lucrarilor in conformitate cu proiectul tehnic ”.

Cum fiecare dintre cele doua parti isi sustine punctul de vedere, se vede treaba ca avem o masuratoare cu doua rezultate. Diferenta dintre cele doua cifre finale ar putea insemna, insa, milioane de euro, daca ne gandim ca un kilometru de Autostrada Bucuresti- Constanta a costat, in medie peste 3 milioane de euro.