Utilizarea trotinetelor electrice în București urmează să fie reglementată mai strict, pentru a reduce numărul accidentelor. Primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, a anunțat că regulamentul se află în dezbatere publică și că va fi adoptat până la finalul anului. De asemenea, edilul propune și măsuri de restricționare a mașinilor de marfă și salubritate în orele de vârf, în încercarea de a reduce aglomerația din trafic.
Noi reguli pentru trotinetele electrice
În ultimii ani, trotinetele electrice au devenit una dintre cele mai utilizate alternative de transport urban, dar și o sursă constantă de nemulțumiri, mai ales că în ultima vreme s-au produs multe accidente din pricina acestora. Mulți bucureșteni reclamă faptul că acestea sunt lăsate la întâmplare pe trotuare, în parcuri sau în zonele de promenadă, unde creează dificultăți de circula'ie pentru pietoni și mai ales pentru părinții cu copii.
„Pe lângă ce vedem la televizor, sunt şi alte probleme care apar. Se intră în parcuri cu ele, se creează probleme foarte mari pentru părinţii cu copii care se plimbă pe zone de promenadă, unde ar fi trebuit să fie restricționate de către firma respectivă.
Nu respectă regulile de circulație, sunt aruncate peste tot în oraș. Iar din punctul nostru de vedere, noi vrem să facem ordine în oraș, nu vrem să avem pe fiecare trotuar aruncate trotinete una peste cealaltă. Ține de reglementare. În momentul în care nu vei mai putea să o lași oriunde, decât în anumite zone destinate, setate de către municipiul Bucureşti, altfel riști o amendă, nu cred că cineva îşi va mai permite”, a declarat Stelian Bujduveanu, potrivit Agerpres.
Citește și: Românii nu vor mai putea să circule pe Transfăgărășan dacă nu achită taxa de acces
Potrivit primarului interimar, regulamentul prevede reguli atât pentru operatorii economici care oferă trotinete în regim de ride-sharing, cât și pentru utilizatorii individuali. Una dintre schimbările importante va fi obligativitatea de a lăsa trotinetele doar în spații special amenajate, stabilite de municipalitate. În caz contrar, utilizatorii riscă sancțiuni.
Mai mult, regulamentul va fi corelat cu prevederile Codului Rutier privind circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice. Astfel, accesul în zonele pietonale și parcuri va fi limitat, iar firmele care nu respectă noile reguli vor putea fi sancționate.
Noi măsuri pentru reducerea traficului din București
Pe lângă regulamentul privind trotinetele, Bujduveanu a anunțat și un proiect prin care vor fi stabilite intervalele orare în care mașinile de transport marfă și cele de salubritate vor putea circula în Capitală. Scopul este reducerea aglomerației din orele de vârf, când traficul devine sufocant.
Citește si: "Ioana nu este moartă"- Prietenii jurnalistei Ioana Popescu aruncă totul în aer
În prezent, în București sunt înmatriculate 1,7 milioane de autovehicule, la care se adaugă zilnic alte 300.000 care intră în oraș. Din total, aproape 300.000 sunt mașini de marfă, care contribuie semnificativ la blocajele rutiere.
„Intervalul orar pe care noi l-am propus şi pe care îl vom propune la finalul acestei săptămâni, după analiza tuturor datelor, va fi o interdicție în anumite ore. Vă dau un exemplu, 7:00-9:00 dimineaţa. După ora 9:00 începe să scadă (aglomerația, n.r.). Iar al doilea interval orar este între 16:00 şi 19:00”, a anunțat primarul interimar.
De asemenea, Stelian Bujduveanu a venit cu soluții legate de reducerea traficului din București: „La nivelul municipiului Bucureşti avem peste 50 de kilometri de bandă unică pentru transportul comun, ceea ce face ca pe un traseu de pe axa nord-sud a Bucureștiului poţi câștiga mai mult de 30 de minute dacă folosești transportul în comun.
Viziunea noastră este ca bucureștenii să nu fie forțați să lase mașina, ci să aleagă să meargă cu transportul în comun, pentru că este mai modern, mai rapid, este mult mai eficient decât mașina proprie, nu trebuie să găsești loc de parcare”.
Citește și: Un biciclist a fost lovit mortal de o mașină, în București. Conducătorul autovehiculului avea 21 de ani
În prezent, Capitala are peste 50 de kilometri de bandă unică pentru transportul public, iar proiectele aflate în derulare vor aduce extinderea semaforizării inteligente de la 250 la 500 de intersecții până anul viitor. Acest sistem va permite fluidizarea circulației și va acorda prioritate vehiculelor de transport în comun.
„Odată cu pachetul doi de administrație va intra o modificare prin care camerele de filmat vor emite automat amenzi şi pentru benzile unice. La momentul la care nu va mai exista un impediment şi nu va mai trebui să fie un polițist la capătul benzii unice sau la început, că avem digitalizat tot acest sistem, nu va mai fi nevoie de stâlpi”, a declarat primarul Capitalei, potrivit evz.ro.