Guvernantii au aruncat cu bani in stanga si in dreapta, fara prea multe rezultate. Si, daca tot au vazut ca nimic din ceea ce fac nu reuseste sa-i aduca pe straini in Romania, au desfiintat ministerul si l-au transformat in autoritate nationala, subordonata Ministerului Economiei. Sfarsit.
De fapt, lucruri nu stau chiar asa. Banii cheltuiti pe brandurile turistice de-a lungul anilor ar fi putut fi investit in infrastructura sau poate donati unor ong -uri care sa se ocupe de promovare. Nu de alta, dar romanii pasionati de traditii au reusit, cu bani foarte putini, sa duca numele Romaniei peste hotare.
Sa revenim, insa, la marea problema a promovarii turismului. De la Dracula la Hagi, nicio strategie nu a dat rezultate. si, pana la urma, toate au fost abandonate. Ultimul proiect de mare angajament financiar a fost vestita frunza care nici nu s-a a inverzit bine ca a fost prinsa in mijlocul unui scandal de plagiat.
Proiectul Dracula Park, care ar fi trebuit sa puna pe picioare turismul, a ajuns pe masa DNA ului chiar daca nu a fost niciodata pus in practica.
Doi ani mai tarziu, dupa o investitie de doua milioane de euro a luat nastere „Romania, mereu suprinzatoare”.
Un alt esec, tot pe banii publici. In 2008, alte aproape 8 milioane de euro erau aruncate pe un proiect numit „Romani in Europa”.
Citește si: Urlete de durere la înmormântarea lui Cristian, tânărul luat de viitură în Italia! Imagini copleșitoare
Autoritatile, insa, nu au renuntat sa cheltuie banii publici. Un an mai tarziu, s-a lansat un imn care se dorea a fi hit international.