Aceste mașini electrice cu noi inovatii ne așteaptă în 2023!

Author: Bogdan Frațilă
Actualizat: 22 ian 2023, 17:34

Tracțiunea electrică continuă să câștige teren. Există câte ceva pentru toată lumea, de la mașini mici la SUV-uri!

Sursa: PixaBay

Tracțiunea electrică continuă să câștige teren. Există câte ceva pentru toată lumea, de la mașini mici la SUV-uri!

Tracțiunea electrică continuă să câștige teren.

Există câte ceva pentru toată lumea, de la mașini mici la SUV-uri. Chiar și mașinile sport beneficiază de răspunsul spontan și de cuplul ridicat al propulsorului electric- acest lucru asigură o gamă din ce în ce mai largă de mașini electrice.
Iar calea spre e-mobilitate nu doar că pune pe roți noi modele electrice, ci chiar se creează noi mărci pentru a poziționa alte modele, așa cum arată Hyundai cu Ioniq sau Volvo cu Polestar.
Odată cu progresul tehnologiei bateriilor și extinderea simultană a infrastructurii de încărcare, mașinile electrice devin o alternativă tot mai importantă la motoarele cu combustie.

Cifrele de înregistrare: Mașinile electrice sunt din ce în ce mai populare

Tendința către mașinile electrice este vizibilă și în statisticile de înmatriculare. Potrivit statisticilor KBA, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme pe benzină în 2022 (32,6%, 863.445 de unități) a fost sub nivelul din anul precedent (34,2%), la fel ca și ponderea autoturismelor noi diesel (472.274

de unități; cu 9,9% mai puțin decât în 2021).
Situația este destul de diferită în cazul sistemelor de propulsie alternative. 30,7% dintre cumpărătorii de mașini noi au cumpărat un total de 827.321 de vehicule hibride în 2022 (plus 9,6%). Au fost vândute 470.559 de automobile pur electrice alimentate cu baterii (BEV), reprezentând o cotă de piață de 17,7%, iar în total au fost vândute cu 114.598 de modele electrice mai multe decât în anul precedent.

Dintre hibrizi, 362.093 de vehicule sunt hibrizi plug-in; ponderea acestora a crescut cu încă 11,3%, ajungând la 13,7% din totalul înmatriculărilor noi.

Aceste trei mașini vor fi importante în 2023:


Opel Astra Electric/Astra Electric Sports Tourer- primul break electric al unei mărci germane.

Opel Astra primește un membru în familie. Pentru prima dată, mașina compactă din Rüsselsheim va fi disponibilă și într-o versiune complet electrică. Nu doar hatchback-ul va fi electrificat, ci și Sports Tourer-ul. Conform situației actuale, Astra Electric Sports Tourer va fi primul break pur electric al unei mărci germane.
Din punct de vedere vizual, Astra electrică nu ar trebui să difere prea mult de fratele său cu motor cu combustie; schimbările se vor regăsi mai degrabă sub caroserie. În ceea ce privește propulsorul, merită să aruncați o privire la Peugeot e-308: are o putere maximă de 115 kW (156 CP) și un cuplu maxim de 260 Nm. Cu o baterie de 54 kWh, Astra electrică ar putea atinge o autonomie de aproximativ 400 de kilometri.

Polestar 3- SUV electric cu o autonomie de peste 600 de kilometri

Polestar construiește un SUV. Subsidiara Volvo a dat deja dovadă de independență cu primele două modele, iar acum își extinde gama de modele cu Polestar 3. La lansarea pe piață, în trimestrul al patrulea din 2023, SUV-ul va fi disponibil la dealeri exclusiv în varianta "Long Range Dual Motor". Aceasta înseamnă două motoare electrice cu o putere combinată de 490 CP și un cuplu maxim de 840 Nm. Un pachet de performanță va fi disponibil la un cost suplimentar, aducând Polestar 3 la 517 CP. Datorită unei baterii de 111 kWh, SUV-ul de 2,5 tone ar trebui să aibă o autonomie de până la 610 kilometri, conform WLTP. Totuși, cei care vor să își spună Polestar 3 al lor nu trebuie să fie prea strâmtorați cu banii, pentru că prețul de bază este de 89.900 de euro.

VW ID.7- Fratele electric al lui Passat

Încă de la jumătatea anului 2022, VW a oferit o avanpremieră a unui viitor sedan electric, sub forma modelului ID.Aero. Acesta este așteptat să fie lansat în 2023 sub numele de ID.7 și va fi ramura electrică a noului VW Passat, care va fi prezentat tot în 2023. Din punct de vedere tehnic, compania din Wolfsburg folosește platforma MEB, care permite în prezent baterii de dimensiuni cuprinse între 52 și 77 kWh. În ceea ce privește motorizarea, clienții vor putea alege probabil între tracțiune spate (148 până la 204 CP) și tracțiune integrală (265 până la 299 CP). Datorită aerodinamicii îmbunătățite, tehnologia ar trebui să permită o autonomie ceva mai mare decât cea a fraților de tehnologie ID.4 și ID.5. SUV-urile au o autonomie de puțin sub 500 de kilometri, în timp ce ID.7 ar putea ajunge la aproximativ 620 de kilometri, conform WLTP.

Citește și: Multe modele electrice și hibride: Aceste mașini noi vor veni în 2023!

Persoanele de sub 60 de ani, vaccinate cu AstraZeneca, vor primi Pfizer sau Moderna la rapel! Unde s-a luat decizia?

Citește și: Care sunt noile reguli de conducere din Europa și cum vă vor afecta?

Citește și: Top 3 mașini de care nu ai auzit... încă!

 

 

 


Nona pare interesată de un date cu Ionuț: „Da, mi-aș dori!”. Concurenta urmează să decidă ce va face în această privință

Nona este interesată de Patrick, dar, atunci când a intrat în „Casa Iubirii”, era îndreptată spre Ionuț. Acum, aceasta are șansa de a avea un date cu Ionuț și mâine, 2 februarie, urmează să decidă dacă va accepta sau nu.

Cookies