Miercuri dimineață, în jurul orei 4:00, Remus Ioan Radu, un român de 38 de ani, rezident în Pamplona, Spania, se deplasa singur spre oraș, când remorca camionului său s-a răsturnat, provocând dezastrul.
Medicii nu au mai putut face nimic pentru a-i salva viața șoferului de TIR
Potrivit colegilor șoferului român mort în Spania, momentul în care s-a produs accidentul este considerat cel mai dificil pentru un conducător auto, scrie stiridiaspora.ro.
Șoferul de TIR a rămas captiv în cabină, iar echipele de intervenție SOS Navarra au mobilizat la fața locului pompieri din cadrul stației Tafalla, o ambulanță de terapie intensivă mobilă și patrule ale Poliției Regionale Navarra. Din nefericire, medicii nu au mai putut face nimic pentru a-i salva viața. Trupul neînsuflețit al lui Radu a fost transportat la Institutul de Medicină Legală din Navarra pentru autopsie.
Accidentul de pe AP-15 se adaugă unei serii negre care a lovit în ultimele săptămâni sectorul transporturilor din Navarra. Pe 5 martie, patru persoane care lucrau în domeniu, doi bărbați și două femei, au murit într-o coliziune frontală pe autostrada N-113, lângă Fitero. Tot acolo, săptămâna trecută, o altă coliziune, între un camion și o dubă, a provocat două răni grave și a blocat circulația ore întregi.
Citește și: Cadavrul unui român a fost descoperit la o groapă de gunoi din Spania! Poliția a deschis o anchetă
Ce declarații fac colegii șoferului român mort în Spania
În fața acestor tragedii, transportatorii vorbesc deschis despre riscurile meseriei. Publicația spaniolă Diario de Navarra a adunat mai multe mărturii.
Citește si: "Ioana nu este moartă"- Prietenii jurnalistei Ioana Popescu aruncă totul în aer
„Colegul de cabină într-un camion este oboseala. Mereu alături de tine, cu ochii pe tine”, a declarat Alberto Lasa, un șofer navarrez cu 35 de ani de experiență, martor la accidentul de pe N-113.
O opinie asemănătoare are și Marius, un transportator român de 44 de ani, care miercuri dimineață s-a aflat la doar câțiva kilometri de locul tragediei în care a murit conaționalul său. Aflat în drum spre Anglia cu un transport de dulciuri, acesta a atras atenția asupra condițiilor dificile: „Zorii sunt cel mai rău moment dacă nu ai dormit bine. Și pe căldură, nu te poți odihni. Nici noaptea, pentru că trebuie să fii atent ca prelatele să nu se rupă și să fii jefuit”.
Citește și: Tragedie! Șofer de TIR român ucis la volan în Belgia de niște tineri sub influența substanțelor psihoactive
Asociația Antreprenorilor din Transport Rutier și Logistică din Navarra (Tradisna) confirmă aceste probleme, subliniind că presiunea constantă, zilele lungi de muncă și lipsa unor spații adecvate de odihnă pun viața șoferilor în pericol.
„Sectorul are nevoie de soluții care să depășească siguranța rutieră imediată”, a transmis organizația într-un comunicat.
Problema nu este deloc nouă. Încă din 2017, fostul președinte al Tradisna, Alberto Latorre, avertiza printr-o scrisoare publicată în presă că rata mortalității ocupaționale în transporturi este alarmantă, iar stresul, oboseala și condițiile dure de muncă amplifică riscul de accidente.