Uite la ce siretlicuri apeleaza managerii de restaurant si vanzatorii la taraba ca sa atraga cat mai multi clienti

Locuitorii capitalei si cei din marile orase sunt campioni la frecventa consumului de alimente in afara casei, cu un procent dublu fata de ceilalti romani. Dar ce anume ii convinge pe romani sa cumpere cu incredere si care sunt strategiile la care apeleaza managerii de restaurante?

1. Cei care au un program de lucru incarcat prefera mancarea care este servita rapid

Mirosul pe care il raspandeste un restaurant poate fi un punct de atractie pentru ca este prima informatie la care au acces oamenii inainte sa apuce sa vada meniul sau mancarea. Lanturile de restaurante cu autoservire si fast food-urile sunt din ce in ce mai populare multumita mirosului imbietor dar, mai ales faptului ca oamenii se ingramadesc in dreptul vitrinelor ca sa vada cum arata ceea ce urmeaza sa serveasca. Analogia e simpla: unde este coada este si vanzare, deci si alimente proaspete. Dincolo de miros, aspectul mancarii face diferenta. Iar managerii unor astfel de restaurante stiu ca cea mai buna reclama sunt chiar preparatele. Pentru a face fata volumului de vanzari, ei stiu ca au nevoie de niste vitrine pe masura. Asa cum aflam de pe Maxigel.ro, vitrinele calde nu doar ca sporesc atractivitatea produselor expuse si le mentin la temperatura potrivita, dar au ca efect  implicit cresterea vanzarilor.

Astfel de destinatii culinare sunt ideale pentru pentru un pranz rapid in afara biroului, daca respecta niste criteii clare.  Cel mai important criteriu este ca mancarea sa fie proaspat gatita, lucru mentionat de 73% dintre salariatii romani participanti la studiul „Masa ta ideala", realizat in septembrie 2014 de Edenred Romania. Al doilea criteriu important este ca personalul sa fie prietenos si politicos (49%), iar pe locul al treilea se afla preturile rezonabile (48%).

2. Romanii preocupati de o alimentatie sanatoasa se aprovizioneaza direct din pietele traditionale

Romanii sunt din ce in ce mai preocupati de impactul mancarii si al obiceiurilor alimentare asupra sanatatii. Conform aceluiasi studiu, majoritatea salariatilor romani recurg la magazinele din retailul modern pentru a-si cumpara aproape toate produsele alimentare (carne, lactate, produse de baza), cu o exceptie notabila: fructele si legumele le cumpara din piete traditionale. Mai precis, 45% dintre romani aleg sa cumpere fructe si legume din pietele traditionale. Daca dam o fuga pana in piata Obor, cea mai veche piata din Bucuresti, insa, o sa avem senzatia ca studiile s-au dat peste cap in doar un an de zile. Hala de peste si carne este plina-ochi de cumparatori; inclusiv restaurantele vin sa se aprovizioneze de aici cu produse proaspete, in vreme ce piata noua si spatiile exterioare freamata in anotimpul abundentei de fel de fel de fructe si legume, toate productie romaneasca. Asadar, nu sunt putini cei care reusesc sa strecoare in programul aglomerat timpul necesar pentru a a face piata si pentru a gati mancaruri cu un continut ridicat de nutrienti si cu garantia sursei produsului. Dar asta si pentru ca, mai ales in ultimii ani, comerciantii par sa fi invatat cum sa isi puna in valoare marfa. De la plante aromatice proaspete precum salvia, busuiocul, tarhonul, la fructe de padure, castane, must proaspat stors, toate soiurile de rosii si rucola romaneasca, tarabele sunt pline-ochi, iar degustatul nu este o optiune, ci o obligatie. Vanzatorii sunt mai prietenosi iar sacosa si amabilitatile sunt incluse in pret.

3. Generatia millenials prefera restaurantele cu design interior deosebit

Tinerii din generatia millenials (18-34 de ani) au alte obiceiuri de consum. Acestia doresc sa transforme fiecare masa in oras intr-o experienta culinara memorabila asa ca nu se vor multumi cu ofertele restauranelor urbane cu specific traditional, ci vor opta pentru cele mai noi locatii din oras care combina arta culinara cu designul interior si cu o atmosfera placuta. Astfel de locuri incurajeaza subliminal consumul printr-o muzica in surdina care favorizeaza discutiile si mancatul social. De obicei, aceste localuri la moda pun mare pret pe designul mancarii (food plating) pentru ca inteleg ca publicul lor va dori sa imortalizeze arta temporara din farfurie si sa o impartaseasca prietenilor si cunostintelor de pe retelele sociale. Cu acelasi scop, parola de la reteaua Wi-Fi este, desigur, pusa la dispozitie tuturor clientilor restaurantului care sunt incurajati, de cele mai multe ori, sa promoveze pe paginile personale afacerea.


Sursa foto: pixabay.com

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setari de confidentialitate