Principiul alimentar al unui japonez laureat Nobel. Te scapa de kilogramele in plus si te protejeaza de boli

Un principiu alimenar cu multiple beneficii pentru sanatate.

Un cercetator japonez, specializat in biologie celulara, a descoperit o dieta care, bazandu-se pe reducerea programului de alimentatie, duce la pierderea kilogramelor in plus, la regenerarea celulara si la incetinirea procesului de imbatranire.

Principiul descoperit de Yoshinori Ohsumi, laureat al Premiului Nobel pentru Fziologie si Medicina, in 2016, ajuta si la protectia impotriva cancerului de piele, scade riscul aparitiei cancerului de san si al tensiunii arteriale. Desi pana acum se credea ca mancatul putin si des duce la incetinirea cumularii de grasiem din organism, Ohsumi contrazice aceasta teorie. Conform cercetarilor, cei care mananca intre orele 08:00 si 20:00 sunt mai predispusi problemelor de sanatate fata de cei care mananca intre orele 08:00 si 14:00. Cercetatorul numeste perioada in care mancam „fereastra alimentara”. Astfel, cu cat fereastra alimentara este mai restransa, cu atat riscul de a dezvolta obezitate, anemie sau diabet este mai mic.

In acest sens a fost efectuat un test in cadrul caruia fereastra alimentara a anumitor persoane a fost redusa la 12, 8, 6 sau 4 ore. Desi toti subiectii au consumat acelasi numar de calorii, cei care au avut ferestrele alimentare mai restranse au reusit sa scape mai repede de surplusul de kilograme. Acest lucru se intampla pentru ca organismul arde mai multa grasime pe timp de noapte si senzatia de foame scade.

Potrivit teoriei cercetatorului, acest mod de alimentatie are beneficii precum: protectia impotriva ultravioletelor, a cancerului de piele si incetinirea procesului de imbatranire; scaderea riscului aparitiei cancerului de san, a bolilor de inima, micsorarea tensiunii arteriale si cresterea calitatii somnului.

Programul recomandat de cercetatorul japonez:

  • Micul dejun trebuie luat la 30-60 de minute dupa trezire;
  • Lucrul trebuie inceput la 2-3 ore dupa trezire;
  • Masa de diminieata sa fie mai consistena fata de cea de pranz;
  • Reduceti fereastra alimentara la 6-8 ore, fara a modifica numarul de calorii.

 

Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setări confidențialitate