Parcarea devine un lux în Costinești: Cât costă o oră de parcare în stațiunea de la Malul Mării Negre

Autor: Cristina Mocanu

Parcarea devine un lux în stațiunea Costinești

Sursa: shutterstock.com

Taxa pentru parcare, în Costinești, șochează turiștii români! Tarife mai mari decât în București sau Mamaia, fără infrastructură adecvată. Află ce presupune noua măsură.

Stațiunea Costinești, cunoscută de zeci de ani ca destinația preferată a tineretului din România, pare că își schimbă identitatea – cel puțin la capitolul tarife. Noua taxă Costinești pentru parcarea autoturismelor a stârnit un val de reacții negative din partea turiștilor, care se confruntă cu prețuri comparabile cu cele din marile orașe europene, deși infrastructura locală lasă mult de dorit.

Costinești, scump ca un oraș european, dar cu drumuri de comună

În timp ce în București sau Constanța parcarea este mai accesibilă, în Costinești, turiștii trebuie să scoată din buzunar sume neașteptat de mari. Taxa Costinești pentru parcare a fost aprobată printr-un nou regulament local care intră în vigoare odată cu sezonul estival 2025. Măsura a fost justificată de autorități prin nevoia de a gestiona mai eficient traficul și locurile disponibile, mai ales în contextul festivalului „Beach, Please!”, care atrage zeci de mii de vizitatori.

Totuși, dacă în stațiuni consacrate precum Mamaia un abonament săptămânal costă în jur de 100 de lei, în Costinești tariful ajunge la 120 de lei. Așadar, taxa Costinești este mai mare decât în zone cu infrastructură superioară și mai multe opțiuni de parcare.

Citește și: Cât este taxa de pod de la Cernavodă în 2025, cum se plătește și ce rute gratuite poți folosi ca alternativă spre litoral, fără costuri suplimentare

Cât costă parcarea în Costinești?

Noua taxă Costinești variază în funcție de zona în care alegi să parchezi:

Zona 1 (centrală):

- 3 lei/oră

- 25 de lei/zi

- 120 de lei/săptămână

Zona 2 (secundară):

- 2 lei/oră

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Începutul lunii iunie se apropie, iar pensionarii își așteaptă cu nerăbdare venitul! Când vin pensiile în această lună?

- 15 lei/zi

- 70 de lei/săptămână

Pentru turiștii care vin cu autocarul, costurile devin și mai piperate: 20 de lei pentru o oră, 50 lei pentru 3 ore și 200 de lei pentru o zi întreagă. Comparativ, în București, o oră de parcare în zona centrală costă 5 lei, adică de patru ori mai puțin decât în Costinești pentru autocare.

În timp ce turiștii plătesc sume semnificative pentru a-și lăsa mașina în vacanță, localnicii sunt favorizați de un abonament anual de doar 120 de lei. Practic, aceeași sumă pe care un vizitator o plătește pentru o singură săptămână de parcare. Această discrepanță ridică întrebări privind echitatea sistemului de tarifare, mai ales în lipsa unor îmbunătățiri vizibile ale infrastructurii locale.

Mulți turiști se plâng că stațiunea nu oferă parcări amenajate corespunzător, iluminat adecvat sau sisteme moderne de plată.

Totuși, taxa Costinești continuă să fie percepută ca în orașele mari, fără ca serviciile oferite să justifice costul.

Citește și: Taxe mai mari pentru românii care merg cu mașina în Grecia și Bulgaria: E obligatoriu

Decizia administrației locale a fost primită cu critici dure pe rețelele de socializare și în presa locală.

Astfel, într-o perioadă în care multe stațiuni de pe litoral se luptă să atragă turiști prin oferte speciale, taxa Costinești pare să meargă în direcția opusă. Cu tarife mai mari decât în Mamaia sau chiar în Capitală, comuna riscă să-și piardă avantajul competitiv și să devină un exemplu de cum nu se face turism sustenabil.

Fără investiții reale în infrastructura rutieră și în parcări amenajate, măsura poate avea efecte negative asupra imaginii Costineștiului și asupra numărului de vizitatori pe termen lung.