O grevă de 10 zile la UPS ar putea costa economia americană 7,1 miliarde de dolari. Aceasta ar putea fi cea mai costisitoare oprire a activității din istoria SUA, potrivit unei estimări a unei firme de cercetare economică din Michigan care studiază costurile întreruperilor de muncă. Estimarea realizată de Anderson Economic Group a precizat că lovitura pentru întreprinderi și consumatori ar fi de 4,6 miliarde de dolari de una singură, provocând "un prejudiciu semnificativ și de durată pentru întreprinderile mici, lucrătorii casnici, profesiile individuale și comercianții cu amănuntul online din întreaga țară".
Alte costuri includ pierderi directe estimate la UPS de 816 milioane de dolari, precum și 1,1 miliarde de dolari în salarii pierdute de 340.000 de membri ai sindicatului Teamsters din cadrul companiei. Restul costurilor ar urma să fie suportate de furnizorii UPS și din veniturile fiscale pierdute.
Sindicatul
Sindicatul a declarat că va intra în grevă la 1 august în lipsa unui acord privind un nou contract.
"Ne concentrăm pe negocieri mai degrabă decât pe speculații", a declarat purtătorul de cuvânt al UPS, Glenn Zaccara. "Rămânem încrezători că vom ajunge la un acord care este o victorie pentru angajații noștri, pentru compania și clienții noștri și pentru sindicat".
UPS a declarat vineri că a început să își instruiască angajații americani nesindicalizați, inclusiv managerii, pentru a ajuta la continuarea cel puțin a unor operațiuni ale companiei în cazul unei greve. UPS are aproape 100.000 de angajați nesindicalizați în Statele Unite la sfârșitul anului trecut.
"Deși am făcut progrese mari și suntem aproape de a ajunge la un acord, avem responsabilitatea, în calitate de furnizor de servicii esențiale, de a lua măsuri pentru a ne ajuta să ne asigurăm că putem livra coletele clienților noștri dacă sindicaliștii Teamsters aleg să intre în grevă", se arată
Anul trecut, UPS a gestionat în medie 20,8 milioane de pachete pe zi în SUA. Ar putea gestiona doar o fracțiune din acest volum dacă ar avea loc o grevă, a declarat Satish Jindel, președintele ShipMatrix, un furnizor de software care lucrează cu expeditorul de colete. Dar el a spus că UPS se va concentra pe încercarea de a livra expedieri internaționale și expedieri accelerate de mare valoare.
Citește și: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti
UPS nu pare sa vrea sa cedeze
Întrebat dacă angajaților nesindicalizați li s-a spus că nu-și pot programa concedii începând cu 1 august, Zaccara a spus: "Le cerem angajaților din conducere să fie pregătiți, în cazul în care vom avea nevoie de ei".
UPS a avut o singură grevă națională în istoria sa, o grevă de 16 zile în 1997 de către Teamsters. În timpul acelei greve, a închis practic toate operațiunile din SUA și nu a încercat să facă livrări. Pe atunci, compania avea 180.000 de angajați reprezentați de Teamster în timpul acelei greve, puțin mai mult de jumătate din numărul pe care îl are acum, și era mult mai puțin centrală pentru economia americană, a declarat Patrick Anderson, președintele Anderson Economic Group.
"Atunci nu era o economie centrată pe tehnologie și construită în jurul livrării de pachete mici", a spus Anderson.
Anderson a spus că estimările privind costul grevelor anterioare datează de doar 100 de ani și că aceasta ar fi cea mai costisitoare pe care a putut-o găsi în acest interval de timp. Estimările privind costurile de 7,1 miliarde de dolari ar fi aproape dublu față de impactul economic total de 4,2 miliarde de dolari al celei mai costisitoare greve recente, cea din 2019 de la General Motors. Și acea grevă a durat șase săptămâni, nu doar 10 zile. El a spus că costul grevei ar fi limitat dacă ar dura doar câteva zile, dar ar crește rapid după aceea.
"Pagubele cresc în mod clar zi de zi", a spus el.
Citește și: Indicele Nasdaq-100 primește o transformare
Citește și: Președintele Frantei, Macron, sub presiune! Cum adreseaza revoltele?
Citește și: Zona Euro și Recesiunea din 2023