Managementul proceselor de afaceri – următoarea frontieră

Managementul proceselor de business este un proces organizat folosit pentru a ușura munca într-un mediu în schimbare, precum și pentru a îmbunătăți eficiența globală in cadrul organizațiilor.

Cum se poate utiliza managementul proceselor de business?

În multe cazuri, managementul proceselor asigură legăturile în cadrul infrastructurii unei companii, între departamentele tehnice sau IT și linia de afaceri. Pentru a rezolva dificultățile de comunicare, au fost create două limbaje simple de citire și învățare: execuția proceselor de afaceri și managementul proceselor de afaceri, respectiv BPEL (pentru procesarea proceselor de afaceri) și BPMN (pentru Business Process Management).

Acest lucru permite dezvoltatorilor să creeze linii de cod simplu și eficient pornind de la procedurile utilizate în industria de resort sau în domeniile tehnice ale întreprinderii. Acest lucru ajută la atingerea obiectivului principal al managementului proceselor de afaceri, deoarece urmărește să îmbunătățească circuitul de comunicare pentru reducerea riscului de interpretare greșită și de eroare umană.

Acest risc poate duce la pierderea timpului și a resurselor, în plus, poate distrage atenția acționarilor și, in consecință, poate produce abaterea acestora de la principala lor misiune. Managementul proceselor și-a dovedit valoarea ca instrument administrativ vital care acordă prioritate automatizării proceselor în afaceri precum și conservării și îmbunătățirii echipamentelor, resurselor și operațiunilor centrale din cadrul organizației.

Tipuri de management al proceselor in afaceri

În practică, există astăzi mai multe tipuri de structuri de management al proceselor de afaceri disponibile pe piață și fiecare poate fi adaptat pentru o anumită organizație;

Vertical - Aceste structuri sunt centrate pe un set predeterminat de proceduri și șabloane, care permit instalarea și configurarea ușoară.

Orizontal - Acestea se concentrează mai mult pe crearea, dezvoltarea și proiectarea procedurilor. Această structură specială este mai potrivită pentru locurile în care trebuie îmbunătățită reutilizarea resurselor și a sistemelor tehnologice.

Full Service - Aceste structuri au cinci componente care se integrează în totalitate și oferă o îmbunătățire semnificativă a comunicării și a procesului de muncă:

Procesul de muncă

Scopul și durata proiectului

Regulile profesionale

Modelarea și proiectarea proceselor

Simularea și testarea.

Pentru multe companii, mediul actual este foarte diferit de ceea ce a fost înainte, în anii 1980 și 1990. Sistemele existente la acel moment s-au bazat în principal pe un format predefinit în termeni de funcționalitate și produs precum și o atenție deosebită acordată datelor, ceea ce a redus eficiența respectivelor sisteme.

Organizațiile din ziua de astazi sunt supuse unor schimbări constante și trebuie să se adapteze la schimbare. Există o nevoie clară ca furnizorii și clienții să interacționeze pe cât mai multe segmente. Cererea crescândă de servicii și de procese directe a adăugat, de asemenea, o nouă dimensiune profesională majorității întreprinderilor.

Această nouă eră pentru companii necesită optimizarea proceselor de afaceri și sisteme mai inteligente, care sunt competente și adaptabile la schimbările rapide ale proceselor și care pot include sisteme mai vechi. Acestea trebuie să poată îngloba comunicări și comenzi din multe surse neutilizate anterior, inclusiv servicii web, date, internet, centre de apel și formulare standard.

Atunci managementul proceselor devine indispensabil deoarece instrumentele, procesele și abordările asociate sunt dedicate dexterității și flexibilității de care întreprinderile și organizațiile trebuie sa dea dovadă ca urmare a necesității de optimizare a proceselor.

Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setări confidențialitate