Înmatriculările auto în România au crescut cu 38% în 2023

Author: Cristina Mocanu
Actualizat: 14 dec 2023, 01:35

În primele două luni din 2023, înmatriculările auto au crescut cu 38%.

Sursa: https://pixabay.com/

În primele două luni din 2023, înmatriculările auto au crescut cu 38%.

Înmatriculările auto au crescut, în primele 2 luni ale anului 2023, cu 38%, iar autoturismele verzi au o cotă de piață cu 20% mai mare, față de aceiași perioadă a anului 2022.

Înmatriculările auto au crescut cu 38% în primele luni ale anului 2023

Potrivit APIA, înmatriculările auto din România au crescut cu 37,8% în primele două luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar pe segmentul autoturismelor "verzi" s-a raportat o majorare cu 63,2%, arată datele publicate Astfel, pe piaţa din România, în topul primelor zece mărci, autoturisme

şi autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia- cu 9.359 de unităţi vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu: Renault (3.058 unități); Ford (1.694 unităţi); Toyota (1.555 unităţi); Hyundai (1.550 unităţi); Mercedes Benz (1.497 unităţi); Volkswagen (1.402 unităţi); Skoda (1.373 unităţi); BMW (868 unităţi); Suzuki (671 unităţi).

Citește și: Modificări în Codul Rutier: Persoanele care dețin un permis de conducere străin vor avea interzis să conducă un autovehicul în România

În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele două luni din 2023, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 0,5% faţă de cota deținută în perioada similară din anul anterior, până la o pondere de 66,8%. De asemenea, în ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea au consemnat o scădere de 2,7%, de la an la an, şi dețin o cotă de 12,6% din total.

Cum a evoluat piața mașinilor electrice în România?

Nu la fel se poate spune și despre piața auto electrică, pentru că autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piaţă de 20,6%, care depăşeşte cu 8% cota deţinută de motoarele diesel.

Citește și: Durere in partea dreapta a corpului – cauze si remedii

Mai exact, autoturismele full electrice deţin o cotă de 8,6% din piaţă, în creştere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022.

Achiziţiile din categorie maşinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%) în acest an, comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Poate fi remarcată creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) şi a celor plug-in hybrid (+35%). Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător şi în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creştere de 114% faţă de luna similară din 2022, dar şi la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 faţă de 2022.

Citește și: Codul Rutier 2023: Șoferii care vor refuza să fie testați pentru alcool sau substanțe psihoactive riscă să rămână fără permisul auto

Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele: Dacia Spring- cu 1.057 unităţi (+235,6%, de la an la an); Renault Megane (151 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022); Volkswagen e-UP! (149 unităţi, +175,9%); Tesla Model 3 (cu 63 unităţi, -34,4%); Tesla Model Y (62 unităţi, creştere de 60 ori faţă de aceeaşi perioadă din anul anterior). Pe segmentul autoturismelor Plug-in, clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme cuprinde următoarele modele: Ford Kuga (121 unităţi şi o creştere de 108,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent); Mazda CX 60 (70 unităţi, fără înmatriculări în perioada similară din 2022); Volkswagen Tiguan (61 unităţi, +117,9%); BMW X5 (54 unităţi, +116%); Hyundai Tucson (54 unităţi, +14,9%). La capitolul tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme, în primele două luni ale anului în curs, persoanele juridice au reprezentat 57%, iar diferența de 43% a revenit persoanelor fizice.

Sursă: digi24.ro

 


În prima parte a ediției de astăzi din „Casa iubirii”, Virginia și Patrick au fost aduși în camera roșie pentru a planifica o activitate împreună, în calitate de lideri ai săptămânii.