Facturile la energie electrică se modifică. Plata în rate a facturilor, printre schimbările propuse de ANRE

Author: Sara Andreescu
Actualizat: 28 nov 2022, 10:56

Schimbarea facturilor la energie electrică potrivit unui proiect ANRE

Sursa: freepik.com

Facturile la energie electrică ar putea suferi unele schimbări în perioada următoare, potrivit unui proiect ANRE. Plata în rate a facturilor se numără printre modificările propuse. 

Facturile la energie electrică pentru clienții casnici ar putea fi modificate în așa fel încât să arate la fel, indiferent de furnizor.

Un nou proiect al ANRE, aflat acum în dezbatere publică, vrea să schimbe toate informațiile care apar în facturi.

Plata în rate a facturile pentru clienții vulnerabili se numără printre modificările propuse de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei 

Citește și: Plafonarea prețurilor la energie 2023. Facturi mai mici la energia electrică pentru românii cu mai mulți copii

Modificarea facturilor la energia electrică 

Ţinând cont de dinamica pieţelor de energie din UE şi implicit din România, ANRE este într-un proces continuu și constant de adaptare şi îmbunătăţire a reglementărilor comerciale în acord cu legislația primară şi cu necesitățile tuturor participanților la piața de energie.

În acest sens am elaborat și supus consultării publice  Proiectul de Ordin al ANRE pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienţii finali (Proiect de Regulament),  care stabileşte cadrul de reglementare pentru desfăşurarea activităţii de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienţilor finali.

Prevederile regulamentului se aplică atât clienţilor finali, cât şi furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuţie a energiei electrice şi operatorului de transport şi de sistem, se arată în comunicatul e presă emis de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). 

Plata în rate a facturilor la energie electrică 

De plata în rate a facturilor la energia electrică ar putea beneficia în viitor clienții vulnerabili, potrivit proiectului propus de ANRE. 

Proiectul de Regulament  propune actualizarea şi completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi, dintre acestea menționez următoarele:

- introducerea noţiunii de client activ  cu detalierea drepturilor, obligaţiilor, modului de certificare şi de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.;

Citeste si: Culiță Sterp aruncă bomba: „Băiatul meu din prima căsătorie!”. Și-a luat prin surprindere toți fanii cu declarația asta

- în cazul clienţilor casnici, precum şi în cazul clienţilor preluaţi de către furnizorul de ultimă instanţă, perioada de facturare să fie lunară;

- în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare,  acesta, la cererea clientului, este obligat să eşaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puţin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura;

- formula de calcul al preţului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor;

- pentru clienții vulnerabili,  eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părţi;

- actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conținute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final. 

Citește și: Românii care beneficiază iarna aceasta de tarif redus cu 50% la gaze și energie electrică. Legea a fost deja aprobată

Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) mai propune: 

- introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;

ANRE a actualizat „Ghidului prosumatorului cu capacitate de cel mult 400 kW pe loc de consum”. Vezi noile reglementări

- detalierea și actualizarea modalităților de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în  Standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare. 

Sursă: anre.ro

 

 


Natalia a dat cărțile pe față în Casa iubirii! Concurenta l-a înfruntat aprig pe Robert și i-a mărturisit tranșant lui Marinel că nu simte nimic pentru el! „N-a fost scânteia aia! Am încercat! Dar nu pot să spun că s-a schimbat foarte mult!”

Influențată de Radu, Natalia le-a mărturisit lui Robert și lui Marinel că nu a simțit pentru niciunul dintre ei scânteia care să ducă la o posibilă relație! „Eu n-am avut chestia asta din păcate cu tine!”

Cookies