Directorul Aeroportului Heathrow, de negăsit în noaptea haosului. Telefonul era pe silențios în timpul incendiului care a blocat mii de zboruri

Autor: Diana Ghita

A fost un incendiu de proporții pe Aeroportul Heathrow

Sursa: The Guardian

În noaptea de 20 spre 21 martie, Aeroportul Heathrow a trecut printr-o situație de criză majoră, generată de o pană de curent declanșată de un incendiu la o substație electrică din apropiere.

Incendiul de pe Aeroportul Heathrow a dus la anularea a peste 1.300 de zboruri și a afectat zeci de mii de pasageri, ridicând semne de întrebare legate de capacitatea de reacție a celei mai aglomerate porți aeriene din Marea Britanie.

Ce s-a întâmplat în noaptea incendiului de pe Aeroportul Heathrow  

Potrivit Financial Times, un raport intern a scos la iveală faptul că Thomas Woldbye, directorul executiv al aeroportului, nu a putut fi contactat în timpul incidentului, deoarece telefonul său era trecut pe modul silențios în timpul

nopții. În ciuda poziției de conducere pe care o ocupă, Woldbye nu a fost conștient de situație decât dimineața, în jurul orei 6:45, moment în care adjunctul său, Javier Echave, i-a transmis o informare completă.

„Deși telefonul său se afla pe noptieră, dl Woldbye a declarat că acesta intrase în modul silențios, fără ca el să știe acest lucru, iar el dormea în acel moment”,

se menționează în analiza coordonată de Ruth Kelly, membru al consiliului de administrație al Heathrow și fost ministru britanic al transporturilor. În același document se arată că Woldbye și-a exprimat „regretul profund” pentru faptul că nu a fost disponibil în timpul momentului critic.

Citește și: Incendiu puternic la Hala Laminor din București! Autoritățile au emis mesaje RO-Alert

Responsabilitatea deciziei de a închide aeroportul a revenit, astfel, lui Echave, care a încercat în zadar să își contacteze superiorul de mai multe ori în cursul nopții.

Autoritățile aeroportuare au închis oficial activitatea la ora 1:15, pe 21 martie, iar reluarea completă a operațiunilor a fost posibilă abia a doua zi, la 4:30 dimineața. Pasageri, echipaje și aeronave au rămas blocați în diverse locații, în condițiile în care haosul s-a extins pe plan internațional.

În documentul de evaluare se subliniază faptul că lipsa lui Woldbye nu a influențat negativ deciziile operative luate în acea noapte.

Totuși, se recomandă introducerea unui mecanism suplimentar de contact în caz de urgență, precum desemnarea unui al doilea responsabil accesibil în orice moment.

Citește și: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12

Citește și: Ce presupune să fii femeia din linia întâi a eleganței oficiale? Ce rol ocupă Delia Dinu în Departamentul Protocol al Președintelui, până pe data de 30 iunie, atunci când părăsește această funcție

Ce alte aspecte indică raportul legat de incendiul de la Aeroportul Heathrow  

Raportul ridică și întrebări legate de vulnerabilitatea infrastructurii energetice. Incidentul a pornit de la substația North Hyde din vestul Londrei, unde un transformator a luat foc. Uleiul de răcire aflat în interiorul dispozitivului a fost identificat ca principal element implicat în declanșarea incendiului. Deși un transformator de rezervă a preluat temporar sarcina, acesta s-a deconectat ulterior, ceea ce a agravat situația.

Poliția nu a identificat indicii de natură suspectă.

Autorii raportului au susținut că decizia de a suspenda activitatea aeroportului a fost justificată și au descris-o ca fiind „esențială pentru protejarea siguranței și securității persoanelor”. Au apreciat, de asemenea, faptul că aeroportul a extins perioada de închidere, deși ar fi existat, în teorie, posibilitatea de a redeschide parțial terminalele cu câteva ore mai devreme.

Citește și: Zeci de români, blocați pe aeroportul Fiumicino din Roma. Au fost îmbarcați și debarcați de mai multe ori

„Conducerea a dat o direcție strategică importantă la momentul potrivit... Răspunsul colectiv al Heathrow a oferit rezultate care au permis reluarea eficientă a operațiunilor”, a afirmat Ruth Kelly în document.

Totodată, raportul recomandă revizuirea stocurilor de echipamente de rezervă și subliniază necesitatea unei colaborări mai strânse între aeroport și companiile aeriene partenere, dar și cu autoritățile naționale, pentru a asigura investițiile necesare în vederea sporirii rezilienței infrastructurii.