Cum se manifesta carenta de vitamina B1 in organism

Vitamina B1 mai este cunoscuta si sub numele de Tiamina si este un compus chimic fara culoare, solubil in apa si insolubil in alcool.

 

Cum se manifesta carenta de vitamina B1 in organism
Vitamina B1 mai este cunoscuta si sub numele de Tiamina si este un compus chimic fara culoare, solubil in apa si insolubil in alcool.
“Vitamina performantei intelectuale”, vitamina B1 este indispensabila in ceea ce priveste o buna sanatate psihica si fizica cu efecte benefice asupra sistemului digestiv, nervos si a muchilor.
Aceasta vitamina poate avea un rol esential in tratarea sau prevenirea unor boli precum: boala Crohn, Alzheimer, depresie, insuficienta cardiaca, epilepsie, psihoza Korsakoff’s, scleroza in placi, etc.
Carenta de vitamina B1
Insuficienta de vitamina B1 poate genera diverse probleme precum neurodegradare sau chiar deces. Dieta joaca un rol esential in asimilarea tiaminei in organism iar anumite alimente pot avea in componenta factori anti tiaminici ( ceai, cafea, anumite nuci, alcool ). In general, persoanele care au o dieta strict vegetariana nu pot asimila in organism cantitatea suficienta de vitamine de care acesta are nevoie, de aceea se recomanda completarea dietei cu suplimente recomandatede medic sau de persoane de specialitate.
Simptomele deficientei de vitamina B1:
- sensibilitate, tensiune sau dureri musculare;
- anorexie si lipsa poftei de mancare;
- dureri oculare;
- scaderea concentratiei si iritabilitate;
- furnicaturi in membre;
- dureri gastrice;
- sange in urina;
- stare generala de oboseala in special dimineata;
- strabism;
- astenie, anxietate si depresie;
- hipertensiune;
*Stiati ca:
Singurul mod cunoscut de supradoza cu vitamina B1 este prin injectare, acest lucru se manifesta prin reactii anafilactice.
Doze recomandate de vitamina B1:
- pentru copii: doza zilnica este inte 0,4 si 1,2 miligrame pe zi;
- pentru adolescenti si femei: 1.3 miligrame pe zi;
- pentru barbati: 1.5 miligrame pe zi;
- in cazul femeilor insarcinate si a celor care alapteaza este recomandat sa se consulte sfatul medicului sau al unei persoane de specialitate.
Cele mai bogate surse de vitamina B1: peste de apa dulce, drojdie de bere, scoici, carne de porc, cereale integrale, seminte de floarea soarelui, ficat de vita, orez brun, cartofi, legume uscate, etc.

“Vitamina performantei intelectuale”, vitamina B1 este indispensabila in ceea ce priveste o buna sanatate psihica si fizica cu efecte benefice asupra sistemului digestiv, nervos si a muchilor.


Aceasta vitamina poate avea un rol esential in tratarea sau prevenirea unor boli precum: boala Crohn, Alzheimer, depresie, insuficienta cardiaca, epilepsie, psihoza Korsakoff’s, scleroza in placi, etc.

Carenta de vitamina B1
Insuficienta de vitamina B1 poate genera diverse probleme precum neurodegradare sau chiar deces. Dieta joaca un rol esential in asimilarea tiaminei in organism iar anumite alimente pot avea in componenta factori anti tiaminici ( ceai, cafea, anumite nuci, alcool ). In general, persoanele care au o dieta strict vegetariana nu pot asimila in organism cantitatea suficienta de vitamine de care acesta are nevoie, de aceea se recomanda completarea dietei cu suplimente recomandatede medic sau de persoane de specialitate.

Simptomele deficientei de vitamina B1:
- sensibilitate, tensiune sau dureri musculare;
- anorexie si lipsa poftei de mancare;
- dureri oculare;
- scaderea concentratiei si iritabilitate;
- furnicaturi in membre;
- dureri gastrice;
- sange in urina;
- stare generala de oboseala in special dimineata;
- strabism;
- astenie, anxietate si depresie;
- hipertensiune;

*Stiati ca:Singurul mod cunoscut de supradoza cu vitamina B1 este prin injectare, acest lucru se manifesta prin reactii anafilactice.

Doze recomandate de vitamina B1:

- pentru copii: doza zilnica este inte 0,4 si 1,2 miligrame pe zi;
- pentru adolescenti si femei: 1.3 miligrame pe zi;
- pentru barbati: 1.5 miligrame pe zi;
- in cazul femeilor insarcinate si a celor care alapteaza este recomandat sa se consulte sfatul medicului sau al unei persoane de specialitate.

Cele mai bogate surse de vitamina B1: peste de apa dulce, drojdie de bere, scoici, carne de porc, cereale integrale, seminte de floarea soarelui, ficat de vita, orez brun, cartofi, legume uscate, etc.

Mai multe informatii si produse gasiti pe Bioportal

 

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setari de confidentialitate