Cum sa faci un plan de afaceri

Cel mai important lucru pe care trebuie sa-l faci daca vrei sa intri in lumea antreprenoriatului si sa-ti deschizi propria firma este planul de afaceri.

Respectivul plan de afaceri va reprezenta un adevarat ghid practic, care te va ajuta sa-ti transpui visul in realitate. De asemenea, un plan de afaceri este un instrument de convingere foarte puternic, prin care poti sa determini bancile sau investitorii sa contribuie cu bani la dezvoltarea afacerii tale. Daca vrei sa stii cum sa faci un plan de afaceri excelent, iti recomandam sa citesti sfaturile pe care le-am pregatit, mai jos, pentru tine.

Incepe cu numele, misiunea si viziunea firmei

Un plan de afaceri ar trebui sa inceapa cu numele, misiunea si viziunea firmei. Din punct de vedere juridic, numele nu este deloc important. Capital este numele firmei prin care iti vei populariza afacerea in rândul potentialilor clientilor. Prin urmare, este esential ca brandul pe care il vei comunica viitorilor clienti sa fie ales inteligent, sa aiba legatura cu afacerea ta si, de asemenea, sa fie usor de retinut. In ceea ce priveste misiunea si viziunea firmei, cele doua ar trebui sa fie structurate sub forma câtorva paragrafe si sa transmita motivele pentru care exista afacerea. Construieste misiunea si viziunea companiei atât pentru potentialii clienti cât si pentru viitorii angajati.

Continua cu obiectivele companiei 

Obiectivele firmei sunt extrem de importante, asa ca ar fi bine ca ele sa se regaseasca in planul de afaceri. Prima oara ar fi indicat sa-ti alegi niste obiective mai mari, cum ar fi ca, dupa doi ani de activitate sa ajungi la vânzari de un milion de euro sau la 100 de salariati. Apoi, ia fiecare obiectiv major si imparte-l in niste tinte mai mici. Cu cât reusesti sa indeplinesti obiectivele mici mai repede, cu atât vei ajunge mai usor si la cele mari.

Analizeaza piata pe care vrei sa iti faci loc

Un plan de afaceri nu poate fi complet daca nu-ti analizezi potentialul afacerii. Ca sa faci asta este nevoie sa intelegi cine sunt viitorii clienti. Ca sa afli cât mai multe informatii despre potentiali clienti, raspunde-ti la câteva intrebari de tipul „Ce vârste au oamenii carora se adreseaza produsele/serviciile mele?”, „Ce meserii au viitorii clienti?” si „Ce venituri lunare medii au posibilii clienti?”.

Fii atent la marketing

Pe lânga numele firmei, obiectivele businessului, misiunea afacerii si analiza pietei, când vei face planul de business sa nu uiti de strategia de vânzari, de strategia de marketing, de strategia operationala, de necesarul de forta de munca, de incasarile estimate, de cheltuielile preconizate si de investitiile necesare pentru lansarea si dezvoltarea ideii tale antreprenoriale.

Ce mai conteaza, pe lânga planul de afaceri

Planuri de afaceri este doar unul dintre elementele care poate sa contribuie la succesul afacerii tale. Daca vrei sa reusesti in business conteaza si cum iti alegi angajatii si partenerii de afaceri. Inainte sa semnezi acorduri cu anumiti colaboratori, iti recomandam sa ii verifici in detaliu, indiferent daca au firme in Cluj sau intr-o alta localitate din tara. 

 

Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setari de confidentialitate