Cum funcționează circuitul garanției de 50 de bani! Ce obligații au comercianții, dar și cumpărătorii

Author: Oana Picerea

Cum funcționează circuitul garanției de 50 de bani! Ce obligații au comercianții, dar și cumpărătorii

Sursa: Știrile Kanal D

Sistemul de Garanție- Returnare (SGR) a intrat în vigoare în luna noiembrie a anului trecut, însă unii români au încă dificultăți în a-și recupera garanția de 50 de bani pe care o plătesc pe ambalaje.

Cu siguranță ați cumpărat nu o dată, nu de două, ci de mai multe ori ambalaje fie din plastic, sticlă sau metal și ați scos din buzunar cu 50 de bani mai mult. 

Cu toate acestea, atunci când vine vorba de a recupera acești bani, unii dintre noi întâmpinăm dificultăți. 

Cum își pot recupera românii cei 50 de bani pe care îi plătesc pentru ambalaje

Românii trebuie să știe faptul că toate magazinele care vând băuturi în plastic, metal sau sticlă sunt obligate să le și colecteze și să vă dea banii pe garanție. Atenție, însă. Nu toate ambalajele intră în Sistemul Garanție-Returnare, ci doar cele care conțin simbolul ambalajelor cu garanție.

De asemenea, important de menționat este faptul că ambalajul poate fi returnat și la alte magazine, nu doar la magazinul de unde l-ați cumpărat.

Garanția de 50 de bani pe care o plătiți pentru ambalaje de plastic, sticle și metal o puteți recupera de la orice magazin. Poate fi restituită sub formă de cash, voucher sau transfer bancar. Dacă alegeți ultima variantă, dumneavoastră veți suporta și comisioanele băncii. 

Ce obligații au comercianții, dar și cumpărătorii, în Sistemul de Garanție-Returnare

Primii pași în Sistemul de Garanție-Returnare îi fac producătorii.

Ei sunt cei care plătesc garanțiile aferente cantității de produse puse pe piață, către ReturRO.

Citește și: Informatii despre pulsul normal in functie de varsta

Urmează apoi comercianții care, la rândul lor, vor achita către producători atât băuturile cumpărate, cât și garanția pentru ele.

Retailerii își vor recupera banii pe garanție de la consumatorii finali, atunci când aceștia își achiziționează o băutură.

De asemenea, comercianții sunt și cei care returnează garanția pentru ambalaje consumatorilor finali, însă fără griji, căci nu vor ieși pe minus. Garanțiile sunt achitate de către administratorul Sistemului Garanție-Returnare, la fel și suma corespunzătoare tarifului de gestionare. Acest tarif va compensa comercianții pentru costurile administrative generate de colectarea ambalajelor de la consumatori.

 La final, toate ambalajele colectate vor fi vândute către companiile de reciclare.

Mai multe informații despre cum funcționează Sistemul Garanție-Returnare găsiți pe Returo.

 

Taguri: