Autoritățile din România își doresc ca în perioada următoare să actualizeze datele din Registrul Național de Evidență a Persoanelor. Acesta este motivul pentru care toate persoanele care locuiesc într-un imobil trebuie să aibă noua adresă de reședință în buletin, din 10 iunie 2025.
Chiriașii pot primi amenzi dacă nu trec noua adresă de reședință în buletin, din 10 iunie 2025
Începând cu data de 10 iunie 2025, chiriașii care locuiesc într-un imobil vor fi nevoiți să-și treacă adresa de reședință în buletin.
Modificările vor intra în vigoare la începutul lunii iunie 2025, obligându-i pe românii care-și schimbă domiciliul să solicite modificarea adresei și în cartea de identitate.
Citește și: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii
„Persoana care găzduiește o altă persoană care nu are înscrisă în actul de identitate adresa la care locuiește efectiv după trecerea termenului prevăzut la art. 31 alin. (1) (15 zile) are obligația de a se prezenta împreună cu aceasta la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor de la locul unde este situat imobilul, în vederea exprimării consimțământului de primire în spațiu”,
arată legea, potrivit romaniatv.net .Chiriașii trebuie să se prezinte la Biroul de Evidență a Persoanelor
Aceste cazuri sunt frecvente în orașele mari din România, acolo unde stau în chirie studenții, dar și muncitorii veniți din altă parte. Chiriașii care își schimbă adresa de reședință în buletin trebuie să se prezinte la Biroul de Evidență a Persoanelor, alături de proprietarii imobilului în care trăiesc.
Chiriașii trebuie să meargă fizic la Biroul de Evidență a Persoanelor, alături de proprietari, până în momentul în care vor fi eliberate cărțile de identitate electronice. Pe cărțile de identitate electronice nu va mai fi trecută adresa, însă informația va fi stocată electronic pe cip. Din momentul eliberării cărților de identitate electronice, datele vor fi actualizate de un funcționar, fără ca actul de identitate să fie schimbat.