Cele 2 mari proiecte de infrastructura care ar fluidiza traficul din Capitala. Ce sanse sunt sa fie gata in 2017

Traficul din Bucuresti le da dureri de cap atat soferilor, cat si celor care circula cu mijloacele de transport in comun. Ce sanse sunt ca situatia sa se schimbe anul acesta?

Proiectele de infrastructura finalizate in Capitala, in ultimii ani, au reusit sa fluidizeze traficul pe multe artere-problema. Pasajul Basarab, cea mai mare infrastructura urbana din Romania, a fost deschis oficial in 2011 si a decongestionat traficul pentru cei care traversau zilnic orasul spre Piata Victoriei si spre nordul Bucurestiului. Insa finalizarea constructiei, inceputa in 2006, a avut intarzieri uriase si a inghitit 150 de milioane de euro din bugetul Capitalei.

Si Pasajul Baneasa, din nordul Capitalei, a fluidizat traficul pe DN1 si le-a scurtat timpul petrecut pe drum celor care locuiesc sau lucreaza in afara orasului. Terminarea lucrarilor a intarziat in acest caz jumatate de an, timp in care soferii au avut de indurat un trafic infernal, iar la orele de varf circulatia a fost, in multe cazuri, paralizata.

In prezent, exista numeroase proiecte incepute si neterminate, care ar putea sa le faca bucurestenilor viata mai usoara, insa termenele de finalizare se prelungesc de la un an la altul. Iata care cele doua mari proiecte si ce sanse avem sa fie date in functiune pana la finalul lui 2017:

Finalizarea metroului din Drumul Taberei, amanata pentru 2018

Magistrala 5 a metroului din Bucuresti, care ar lega cartierul Drumul Taberei de centrul orasului, nu va fi data in functiune nici anul acesta. Oficialii Metrorex si ministerul Transporturilor au declarat ca magistrala ar putea fi inaugurata abia in primul trimestru din 2018, din cauza problemelor aparute la achizita trenurilor de transport, dar si a conditiilor meteorologice.

„Conditiile meteorologice au afectat semnificativ realizarea tuturor lucrarilor de suprafata. In ceea ce priveste zona supraterana, constructorii fac toate eforturile pentru inlaturarea efectelor produse de caderile masive de zapada si de temperaturile scazute. Legat de lucrarile care se executa in acest moment in subteran, conditiile meteorologice din ultima perioada nu au avut un efect semnificativ asupra evolutiei lor", a spus Marin Aldea, seful Metrorex.

Potrivit unui studiu al companiei Reveal Marketing Research, metroul este principalul mijloc de transport al angajatilor care lucreaza in companiile situate in marile parcuri de birouri, in special cele din West Gate, situate in zona Preciziei, si Novo Park, din Pipera. De aceea, Liviu Tudor, presedintele Genesis Development, firma care detine cele doua parcuri de birouri, a decis sa demareze proiectul de construire a unui pasaj subteran, care ar urma sa lege metroul de la Preciziei cu birourile din West Gate. Masura ar fluidiza traficul la orele de varf, spune omul de afaceri.

„Am depus o cerere la Ministerul Transporturilor (care are in subordine Metrorex - n. red.) pentru a realiza un pasaj la statia de metrou Preciziei, avand in vedere fluxul foarte mare de persoane la ore de varf. Concluzia a fost ca trebuie noi sa construim acest pasaj din fonduri proprii, lucru pe care o sa-l si facem pentru a fluidiza circulatia in zona“, a spus Liviu Tudor, intr-un interviu acordat publicatiei Ziarul Financiar.

Pasajul de la Piata Sudului, amanat la nesfarsit

Lucrarile la pasajul de la Piata Sudului au inceput in mai 2014, insa termenele de finalizare a proiectului s-au prelungit de la an la an. Locuitorii din zona petrec zeci de minute zilnic, la orele de varf, pentru a trece de acest punct in care circulatia se blocheaza. Consilierii generali ai Capitalei au adoptat in vara un proiect de hotarare, conform caruia pasajul ar urma sa fie gata abia in 31 decembrie 2018, insa primarul Bucurestiului, Gabriela Firea, a anuntat ca pasajul va fi gata pana in primavara acestui an. Acest proiect a fost inceput cu o investitie de aproximativ 28,6 milioane de euro si ar urma sa fluidizeze traficul de la intersectia Calea Vacaresti cu Soseaua Oltenitei si strada Nitu Vasile, pe inelul principal de circulatie al orasului.

Cu o lungime de 356 de metri, pasajul va avea si treceri pietonale subterane. Proiectul a fost finantat initial din fonduri europene nerambursabile si ar fi fost cel mai mare proiect de infrastructura din Bucuresti realizat cu bani de la Uniunea Europeana. Insa pentru ca Primaria Capitalei a esuat sa il dea in folosinta pana la 31 decembrie 2015, asa cum prevedeau cerintele UE, banii trebuie returnati, iar primaria va acoperi din propriul buget gaura de aproape 84 de milioane de lei.

Asadar, exista sanse sa vedem finalizat pasajul de la Piata Sudului pana la finalul acestui an. Cei care asteptau insa darea in folosinta a metroului din Drumul Taberei mai au de asteptat si este de asteptat ca termenul anuntat pentru 2018 sa fie prelungit, avand in vedere stadiul lucrarilor si problemele care au aparut in ultimul an.

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Augustin Lazaroiu

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
` `
`
Setari de confidentialitate