Se așteaptă ca miniștrii UE ai energiei să ia astăzi o decizie cu privire la noul regulament privind CO2. Cum arată acum normele privind motorul cu combustie internă? Ce rol vor juca combustibilii electronici? Și ce rămâne neclar? Răspunsuri la câteva întrebări.După săptămâni de impas, Ministerul Federal al Transporturilor din Germania și Uniunea Europeană au rezolvat disputa privind eliminarea treptată a motoarelor cu combustie internă. Astăzi, noile norme urmează să fie adoptate de miniștrii UE ai energiei, ceea ce reprezintă doar o formalitate. Cum arată acestea mai exact? Și ce s-ar mai putea schimba?
Care este miza?
Legislația UE, planificată de ceva timp, prevede că, începând din 2035, pe teritoriul UE nu vor mai putea fi înmatriculate autoturisme sau vehicule utilitare ușoare noi care au drept combustibil benzina sau motorina.
Ce sunt combustibilii electronici?
E-carburanții sunt produși artificial și au o compoziție chimică similară cu cea a carburanților convenționali. Până în prezent, aceștia au fost produși doar în instalații pilot. În acest proces, apa este divizată în hidrogen și oxigen cu ajutorul energiei electrice, iar hidrogenul este apoi prelucrat cu CO2 pentru a produce combustibil. Acest CO2 este eliberat din nou în timpul arderii.
Citește si: Urlete de durere la înmormântarea lui Cristian, tânărul luat de viitură în Italia! Imagini copleșitoare
Ce spune industria?
Chiar dacă mulți producători de automobile nu consideră că e-carburanții au prea multe șanse, industria a salutat normele de exceptare planificate. "Avem nevoie de toate tehnologiile ecologice pentru a atinge obiectivele UE în materie de climă", a declarat Hildegard Müller, președintele Asociației germane a industriei auto (VDA). Mobilitatea electrică rămâne tehnologia centrală pentru atingerea obiectivelor climatice în domeniul transporturilor, dar combustibilii electronici reprezintă o extensie importantă, a mai spus ea. Șeful Volkswagen, Oliver Blume, a pledat în "Süddeutsche Zeitung" pentru deschidere în favoarea combustibililor electronici, dar a vorbit doar de o opțiune "pentru aplicații de nișă".
Organizația de mediu Greenpeace a criticat acordul ca fiind un regres pentru protecția climei în transporturi. Acesta a diluat orientarea urgentă și necesară a industriei auto către electromobilitate eficientă. "Rezultatul este un pas înapoi pentru climă și un deserviciu adus industriei auto europene.
Citește și: Bursele de Crypto permit rușilor să evadeze sancțiunile?
Citește și: UE convine să reducă consumul de energie cu 11,7% până în 2030!
Citește și: Parlamentul UE: Mai multe drepturi de confidentialitate pentru oameni