Banca dă, banca ia!

În luptă cu banca, clientul pierde întotdeauna. E deja o axiomă. Scoatem lunar din buzunar sute de lei pentru comisioane pe care mulţi le consideră abuzive. De câteva luni însă, păgubiţii s-au răsculat şi au intrat într-un adevărat război cu bancherii. Arbitru este Autoritatea pentru Protecţia Consumatorului.

A început să se audă firav glasul clientului în faţa băncilor care şi-au sufocat clienţii ani la rând cu tot felul de comisioane percepute la nivel european ca fiind abuzive. O recunoaşte deschis şeful Agenţiei pentru Protecţia Consumatorului. Câteva sute de clienţi sunt pregătiţi să meargă în instanţă pentru a-şi reduce ratele lunare. Deja câţiva români au câştigat procesele cu băncile. Au de partea lor legea. De câteva luni autorităţile au somat băncile, pe baza unei legi, să spună clar clienţilor cum se calculează dobânzile pe care le percep la credite. Cu chiu cu vai, bancherii nu au avut încotro şi au acceptat. Practic până să modifice dobânzile, multe bănci încearcă să îşi salveze în primul rând comisioanele, chiar şi pe cele care sunt interzise de noua Ordonanţă. E adevărat, sub o altă denumire. Iată un exemplu: o instituţie financiară a trimis scrisori clienţilor prin care îi anunţa că se elimină din contract comisionul de risc de 2%. Iar vestea proastă vine abia acum- Comisionul apare din nou în contract dar sub altă denumire: aceea de COMISION DE ADMINISTRARE A RISCULUI. În prezent, peste 8 milioane de români au sub diverse forme credite. 500.000 de români au câte trei iar jumătate dintre ele sunt neplătite.

 

Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setări confidențialitate