1981-1985: Lisa si Macintosh
La inceput Macintosh s-a vandut bine, dar vanzarile urmatoare nu au fost foarte puternice. Vanzarile Apple a atins noi cote inalte, iar compania a avut prima oferta publica pe 7 septembrie 1984. Apple este in continua crestere in 1980 datorita vanzarilor din sectorul educatiei, atribuite de adaptare la limbajul de programare LOGO, folosite in multe scoli cu Apple II.
1986-1993: Crestere si cadere
Apple a experimentat cu o serie de alte produse care nu au avut succes pe piata cum ar fi aparate foto digitale, CD-playere audio portabile, difuzoare, console video, aparate TV.
1994-1997: Incercari de reinventare
In 1993 Apple incepe sa lucreze impreuna cu IBM, Motorola in Alinata AIM. Scopul lor era sa creeze o noua platforma pentru computere care ar folosi ulterior hardware IBM si Motorola impreuna cu software-ul Apple. In acelasi an Apple prezinta Power Macintosh, primul dintre multele computere care foloseau procesorul PowerPC de la IBM. In 1996, Michael Spindler a fost inlocuit de Gil Amelio in functia de CEO (director general).
1998-2005: Intoarcerea la profitabilitate
La 18 mai 2001 se deschide primul Apple Retail Store (pravalie cu amanuntul, specializata si oficiala) in Virginia, California, SUA. In acelasi an Apple scoate pe piata produsul portabil iPod, un audioplayer digital, care a fost un mare succes de piata: in 6 ani au fost vandute peste 100 de milioane de unitati.
2005–prezent
In anul 2010 compania Apple a lansat computerul tableta iPad, mai intai in Statele Unite ale Americii si pe cele 2 continente ale Americii, care imediat a devenit celebru. Acesta indeplineste in acelasi timp rolul mai multor aparate sau dispozitive mobile, ca de ex. smartphone mobil, aparat de navigatie dupa sistemul GPS, e-Reader (cu acesta se pot accesa biblioteci si librarii digitale si citi carti pe ecranul iPad), browser Internet, jocuri electronice, dictionare electronice si multe altele.