5 ponturi pentru a reduce oboseala la birou

Oricat de mult ne dorim sa lenevim in pat pana la pranz, sa stam cu un bol mare de popcorn in brate si sa ne uitam la filmele si serialele preferate sau sa stam acasa cu cei dragi, avem nevoie de bani, deci trebuie sa muncim, indiferent ca e vorba sa lucram pentru cineva sau sa fim proprii nostri angajati.

Majoritatea persoanelor lucreaza de dimineata, de la 8-9 pana la 5-6 seara. Nu mai punem in calcul si situatiile in care trebuie sa stam peste program. Unele persoane lucreaza chiar si in weekend. O adevarata drama.

Astfel, inevitabil, ajungem sa petrecem mai mult timp la birou, alaturi de colegi, decat acasa, alaturi de familie si prieteni. Putem spune ca biroul devine a doua noastra casa, in timp ce colegii pot fi considerati a doua noastra familie.

Si daca tot petrecem asa putin timp acasa cu cei dragi, nu e pacat sa venim seara stresati, plini de nervi si fara chef de nimic? Trebuie sa recunoastem ce in cea mai mare parte a stresului provine de la faptul ca pe parcursul zilei intervin de la conflictele cu persoanele cu care interactionam, indiferent ca este vorba de colegi, sefi sau clienti.

Pe de alta parte, exista mici discomforturi pe care poate nu le constientizam, dar care provoaca oboseala si nervi si care pot declansa aceste discutii in contradictoriu.

Iata cateva sfaturi de care ai putea tine cont si care ar putea sa ajute sa mai reduci din oboseala si din stresul cumulate la munca:

  1. BIROUL – Atunci cand lucrezi la birou si ai la indemana sute de foi, iar timpul iti este in defavoarea ta, nu iti mai vine sa stai sa cauti in teancuri infernale de hartii, care nu au niciun sens. Daca pe langa foi, pe biroul tau sunt imprastiate si alte obiecte, atunci fi sigur ca ziua ta s-a dus. Cum poti evita acest lucru? Organizeaza-ti documentele in dosare si tavite si utilizeaza cutii si recipiente pentru obiectele pe care de obicei le arunci pe birou. In atat fuga, ti-ar prinde bine ca lucrurile sa fie la locul lor. Nu ar trebui sa iti fie greu sa gasesti astfel de produse, deoarece acum exista o multime de magazine online de birotica si papetarie.
  2. LUMINA – Daca ma intrebati pe mine, este un adevarat cosmar sa stai 8 ore in fata unui laptop sau in fata unor foi. Daca si lumina din incapere este foarte slaba, atunci ochii tai vor avea cu siguranta de suferit. Dar nu numai ochii, pentru ca lipsa de lumina provoaca oboseala. Este indicat ca in incapere sa existe cel putin un geam si, daca e posibil, sa iei cateva pauze in care sa dai o fuga pana afara.
  3. PLANTELE – Te-ai intrebat vreodata cat de importante sunt plantele intr-o incapere? Si aici nu ma refer doar la birou, ci si acasa. Plantele si, in general, culoarea verde imbunatatesc sanatatea mentala, astfel ca va creste eficienta cu care lucreaza creierul. Pe de alta parte, acestea reduc cantitatea de carbon din camera si regleaza nivelul de umiditate.
  4. CURATENIA - Poti sta acasa in mizerie si dezordine? Sigur ca nu. Daca biroul este a doua ta casa, ar trebui sa pastrezi si aici aceeasi curatenie. Uneori, dezordinea din jurul tau iti provoaca dezordine interioara. De asemenea, un miros neplacut provoaca discomfort, asa ca este indicat sa deschidem zilnic geamul, pentru ca aerul curat sa poata patrunde in birou, cat si sa utilizam odorizante de camera cu arome relaxante.
  5. INCEARCA SA II INTELEGI SI PE CEI DIN JURUL TAU - Cum spuneam mai sus, cele mai multe probleme la birou pornesc de la conflictele cu cei din jur. Daca am fi cu totii mai intelegatori si ne-am gandi si la ceilalti, nu ar mai exista atatea certuri si, in consecinta, nu am mai fi la fel de stresati si de nervosi. Si nu uita: „Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face.”

Chiar daca par lucruri banale, aceste mici ponturi te pot ajuta mai mult decat crezi, insa consider ca cel mai importante lucruri in acest sens este vointa si felul tau de a fi. Asa ca, incearca sa fii cat mai pozitiv si viata ta va deveni inevitabil mai buna.

 

Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Setari de confidentialitate