12 gadgeturi de care ai nevoie daca trebuie sa lucrezi de acasa

Munca de acasa a devenit o necesitate in 2020, motiv pentru care multe persoane au ales sa investeasca in tot felul de gadgeturi si echipamente care sa le usureze munca. Pe de alta parte, numeroase firme ofera posturi de job de acasa, mai ales atunci cand jobul implica munca pe calculator. Multi ar crede ca un laptop este suficient pentru munca de acasa, insa de cele mai multe ori este nevoie de mai mult decat atat.

Bineinteles, tipul, calitatea si specificatiile gadgeturilor de care ai nevoie depind de domeniul in care activezi. Totusi, indiferent de gadgeturi, acestea au rol de instrumente si sunt menite sa creasca productivitatea. Iata de ce dispozitive si echipamente ai nevoie atunci cand lucrezi de acasa.

 

  1. PC, laptop sau tableta

Bineinteles, in primul rand ai nevoie de un PC, laptop sau tableta, care sa fie functionale si sa suporte software-urile pe care le utilizezi. Pentru munca de acasa, laptopul este cel mai recomandat. Acesta nu ocupa mult spatiu si il poti lua cu tine oriunde, daca trebuie sa pleci de acasa – vezi modele Lenovo Thinkpad.

2. Mouse wireless si ergonomic

Pentru a lucra rapid si confortabil, ai nevoie de un mouse wireless. Mouse-ul clasic, cu fir, te poate incurca atunci cand te grabesti sau cand ai mult de lucru.

De asemenea, un fir se uzeaza in timp, iar mouse-ul nu va mai functiona la fel de bine. De aceea, un mouse wireless este mai durabil si mai practic. Pe langa aceasta caracteristica, ar fi bine ca mouse-ul sa fie ergonomic, daca il vei utiliza mai mult decat tastatura. Un mouse ergonomic este special creat pentru a nu obosi mana, ceea ce il face confortabil.

3. Tastatura wireless ergonomica

Tastatura wireless este un alt accesoriu necesar pentru a lucra intr-un mediu confortabil. Daca folosesti un PC cu monitor mare, cu o tastatura wireless poti tasta de la distanta. De asemenea, poti opta pentru o tastatura ergonomica, care este mai confortabila pentru incheietura mainii, daca trebuie sa tastezi mult. O tastatura luminata este utila daca muncesti noaptea.

4. Suport gel pentru incheietura

Suportul gel pentru incheietura nu trebuie sa lipseasca din biroul de acasa. Acesta este un accesoriu care usureaza intreaga munca, deoarece te ajuta sa iti relaxezi incheieturile mainilor si sa previi afectiunile la nivelul acestei articulatiei. Exista suport gel pentru mouse, dar si pentru tastatura.

5. Webcam cu microfon

Un webcam de buna calitate este obligatoriu, daca este nevoie sa gazduiesti conferinte online sau sa participi la acestea.

Alege un webcam cu microfon incorporat, daca PC-ul nu are microfon. Astfel, nu va trebui sa cumperi microfonul separat.

6. Sistem audio

Un sistem audio obisnuit este necesar atunci cand lucrezi de pe un PC si nu de pe un laptop, mai ales daca participi la conferinte sau ai nevoie de sunet. Daca lucrezi in domeniul muzical, vei avea nevoie de un sistem audio mai performant.

7. Casti noise-cancelling

Castile noise-cancelling te ajuta sa te concentrezi doar pe sunete sau conferinte, deoarece sunt izolate fonic. De obicei, acestea au si microfon incorporat. Poti opta pentru casti, in detrimentul sistemului audio.

8. Asistent vocal digital

Asistentul vocal digital, cum ar fi Alexa, este un instrument bazat pe inteligenta artificiala, care te ajuta sa efectuezi diferite task-uri intr-un mod mai simplu. Asistentul vocal iti poate seta alarme, remindere, iti poate raspunde la intrebari si poate da comenzi de mancare. Astfel, nu va fi nevoie sa intrerupi munca pentru astfel de activitati minore.

9. Hub USB

Un hub USB cu mai multe porturi este foarte util pentru conectarea mai multor dispozitive in acelasi timp si a incarcatorului de la telefon.

10. Hard drive portabil

Un hard drive portabil sau extern este foarte util daca trebuie sa stochezi multe date sau fisiere si daca nu folosesti stocarea cloud. Acesta te ajuta sa iti pastrezi fisierele in siguranta si sa nu incarci memoria PC-ului.

11. Imprimanta multifunctionala

Nu trebuie sa-ti lipseasca imprimanta, daca lucrezi cu acte care trebuie completate in mod clasic. Alege una multifunctionala, care sa-ti permita sa scanezi documente, sa le printezi sau sa le copiezi pe ambele parti ale foii.

12. Scaun ergonomic

Un scaun ergonomic este esential atunci cand lucrezi de acasa. Acesta te ajuta sa mentii o pozitie confortabila, care sa nu-ti afecteze coloana vertebrala. Investeste intr-un scaun ergonomic, pentru a evita durerile de spate si a-ti proteja sanatatea.

 

Asadar, munca de acasa asigura un confort sporit si o productivitate ridicata, daca utilizezi accesoriile potrivite. Tine cont de domeniu si de software-urile cu care lucrezi, atunci cand alegi aceste gadgeturi. Nu ezita sa ceri sfatul expertilor in acest sens.

 

 

 

Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
Cookies