10 alimente care conțin fier din belșug

Author: Bianca Vidoi
Actualizat: 06 dec 2022, 11:38

10 alimente care conțin fier din belșug

Sursa: unsplash

Fierul este un element esențial pentru organismul nostru, iar consumul alimentelor ce conțin fier îl pot menține în limitele normale.

Alimentele care conțin fier pot face parte din categoria produselor leguminoase, animale, dar și a fructelor, legumelor și cerealelor.

Citește și: 3 tipuri de alimente pe care să le consumi cu moderație, pentru o sănătate mai bună

De ce e important fierul pentru organism

Organismul nostru are nevoie de fier deoarece acesta este un element esențial pentru producerea sângelui. Aproximativ 70% din fierul din organism se găsește în componenta eritrocitelor, mai exact în hemoglobină și în fibrele musculare, în proteina numită mioglobină.

Hemoglobina are o parte esențială asupra transportului oxigenului în sânge, de la plămâni către țesuturi, iar mioglobina ce se află în fibrele musculare ajută la procesele de acceptare, stocare, transportare și eliberare a oxigenului.

Fierul mai are și multe alte atribuții în organismul oamenilor, fie că este vorba despre energie și capacitatea de concentrare, reglarea temperaturii corpului, procesele gastrointestinale sau sistemul imunitar.

Cantitățile reduse de fier din organismul uman ne poate afecta modul în care este corpul folosește energia. Fierul ajută la transportarea oxigenului către mușchi și creier, iar în cazul în care există un deficit al acestui mineral, performanțele fizice, cât și cele mentale vor avea de suferit.

Citește și: Ce se mănâncă în Postul Crăciunului 2022. Cu ce poți înlocui carnea pentru cea mai gustoasă ciorbă de perișoare de post

Alimente care conțin fier din belșug

Pentru a ne ajuta organismul să funcționeze normal este important să consumăm alimente bogate în fier. Fierul poate fi consumat sub două forme, fier heme și fier non-heme.

Principalele alimente ce conțin fier sub forma heme sunt cele de origine animală, precum carnea și peștele, iar din categoria fierul ce se poate consumat sub forma non-heme fac parte leguminoasele, cerealele, fructele și legume.

Cum a reușit Ion Cristoiu să slăbească zeci de kilograme

Sursele cele mai bogate de fier sunt ficatul, organele animalelor, crustaceele, carnea slabă de vită, alături de legume precum broccoli, spanac fiert, fasole verde, varza. Leguminoasele ce au o sursă mare de fier sunt fasolea boabe, tofu sau lintea. Alte alimente ce conțin fier sunt ciocolata neagră, stridiile și cerealele îmbogățite de fier.

Citește și: Postul Crăciunului 2022. Cum se pregătește cea mai bună rețetă de humus, potrivită pentru Postul Nașterii Domnului

Sursa: doc.ro

 


Cookies