Drumuri europene!

Vă vine să credeţi că jumătate din drumurile ţării sunt ca atunci când s-a inventat căruţa: doar din pământ şi pietre. şi asta nu e tot: acolo unde există modernizare, şoselele arată de parcă au fost călcate de şenilele tancurilor.

E de ajuns să mergi 40 de kilometri pe autostrada Bucureşti-Piteşti pentru a-ţi da seama cât de prost stăm la capitolul infrastructură rutieră. Gropile şi valurile din şoseaua ce, teoretic, ar trebui să fie de mare viteză, pălesc, însă, în faţa dezastrului de pe bretelele care asigură traversarea la înălţime. Ca atare, că au, că n-au de ales, cei care locuiesc în zonă s-au obişnuit cu praful şi hârtoapele. Şoferii strâng din dinţi, merg cu viteza întâi şi se roagă să nu mai apară şi alte gropi peste noapte. Imaginea penibilului e şi mai pregnantă, însă, acolo unde pe marginea drumurilor dărăpănate se înaltă semeţe vile de lux. Primul exemplu, în Timişoara. Nici prin Dobrogea situaţia nu e mai... asfaltată. Cum o fi să ai vilă, dar să mergi cu 5 la oră pe o tarla, impropriu numită şosea? Ar trebui să ne răspundă cei din localitatea constănţeană Lumina. Pe strada Narciselor, numai flori nu găseşti. Dai din plin însă peste pietre, colb înecăcios şi... maşini scumpe. Ce pretenţii mai poţi avea, însă, de la drumurile din micile localităţi când în capitalele de judeţ parcă s-a dat cu tunul? În Galaţi, de pildă, viteza a doua şi slalomul printre gropi sunt legi de căpătâi. Şi mai ruşinos este faptul că şoselele cu trei benzi reprezintă doar 0,3% din cei 82 de mii de kilometri de şosea românească. Culmea, stăm mai bine la capitolul 4 benzi, care înseamnă 1,6% din total.

 


Clipul zilei pe KANALD.RO:
Recomandari
Te-ar mai putea interesa
` `
`
Setari de confidentialitate