Sari la conținut

Cele 6 "droguri" ale FERICIRII! Iata cum poti deveni maestrul chimist al propriei tale stari de fericire!

Cele 6 "droguri" ale FERICIRII! Iata cum poti deveni maestrul chimist al propriei tale stari de fericire!

Esti fericit pentru ca reusesti sau reusesti pentru ca esti fericit? Potrivit cercetatorilor, se pare ca, a fi fericit in mod cronic creste sansele de succes in viata!

Fericirea este o chestiune de chimie, sau mai degraba despre procesele chimice care au loc in corpul nostru.  Pana aici, nimic deosebit sau ciudat. Intrebarea este: putem controla aceste procese aparent intamplatoare? Astfel, devenind maeştrii chimişti ai fericirii noastre?



Sa incepem cu elementele de baza. Exista in esenta patru neurotransmitatori in corpul nostru, care provoaca fericirea. Este vorba despre: dopamina , serotonina, oxitocina şi endorfine. Ele sunt beneficul cvartet responsabil pentru fericirea noastra. Şi chiar cand ziua nu incepe cu piciorul drept, putem incerca sa indreptam situatia prin „piratarea“ acestor substante chimice care produc o varietate de efecte benefice asupra starii noastre de spirit. Cheia sta intotdeauna in exercitiu.

I. Dopaminaeste un neurotransmitator care este eliberat in corpul nostru atunci cand atingem un obiectiv.Evident, ca acest lucru sa se intample trebuie sa se succeada doua lucruri: stabilirea obiectivelor şi atingerea lor.

Este dovedit ştiintific ca amanarea sau intarzierea ne fac nefericiti, vinovati. Acest lucru se datoreaza faptului ca amanarea elimina aportul zilnic de dopamina. Ar trebui sa ne creem obiective chiar mai mici, sa le scriem pe o foaie de hartie, astfel incat sa fim conştienti de atingerea acestora, şi pentru a crea fericire instantanee in noi inşine. Este foarte important sa nu avem doar obiective anuale, lunare sau saptamanale, ci şi de zi cu zi.

Daca sunteti antreprenori aceasta tehnica trebuie sa  o implementezi şi echipei tale. Stabilirea de obiective şi recompensarea celor care le ating este esentiala pentru a crea fericire in grupul de lucru.

II. Apoi vom trece la Serotonina, adica agentul chimic care ne inunda atunci cand ne simtim semnificativi şi importanti. Este adesea domeniul in care actioneaza produsele psihofarmaceutice, combatand singuratatea şi depresia, care nu sunt altceva decat simptomele absentei serotoninei. Sa spunem, totuşi, ca pentru a fi fericit, putem alege metode mai evoluate, prin care sa nu fim obligati sa luam medicamente.
Iata cateva metode de a elibera serotonina in corpul nostru:
1. Recunoştinta.
2. Auto-felicitarea.
3. Viseaza cu ochii deschişi. Imaginati-va un viitor mai frumos care va face bine.
4. Fa dragoste.
5. Expune-te cel putin 20 de minute la soare in fiecare zi.

III. Al treilea prieten al fericirii noastre este Oxitocina. Cine a avut un copil stie bine, deoarece este administrata femeilor pentru a ajuta la inducerea travaliului. Acest lucru se datoreaza faptului ca oxitocina creeaza intimitate si incredere si promoveaza stabilirea de relatii sanatoase. De fapt, este eliberata deja in mod natural de catre mame in timpul nasterii si alaptarii, precum si in timpul orgasmului si imbratisarii. Dr. Paul Zak, neuroeconomist american spune ca atingerea interpersonala reduce stresul cardiovascular si imbunatateste sistemul imunitar. Astfel ca 5 imbratisari pe zi... si stresul va lasa spatiu pentru incredere.

IV. Endorfinele, drogurile sportivilor. Ele sunt similare cu morfina şi actioneaza ca un analgezic şi sedativ. In practica scad perceptia noastra de durere şi sa ne fac mai putin suparati. Am putea spune ca ne fac mai putin vulnerabili la „valurile“ vietii. A face sport ajuta la creşterea endorfinelor, aşa cum ne ajuta sexul şi rasul . În acest sens, exista yoga rasului, care este o practica incantatoare pe care te sfatuim sa o descoperi. Şi unele parfumuri au fost legate de o creştere a endorfinelor, de exemplu cele de lavanda şi vanilie, precum şi consumul de cacao. De aceea un frumos baton de ciocolata neagra ar trebui sa fie intotdeauna la indemana pe birou.

V. Adrenalina se produce prin practicarea de sporturi extreme şi de fiecare data cand facem ceva care este dincolo de zona noastra de confort. Actiunile neobişnuite in practica ne injecteaza adrenalina in organism, producand o frumoasa descarcare energizanta. Ce inseamna? Ca atunci cand eşti obosit, este foarte important sa alungi oboseala, prin a face ceva ciudat şi neaşteptat.
VI. Acidul y-aminobutiric, numit GABA este intr-un fel antiteza adrenalinei. Acesta este produs atunci când ajungem intr-o stare meditativa si produce o fericire mult mai putin adrenalinica si energizanta, legata mai mult de calm si seninatate.
(sursa: argumentpress.ro)
























 

viewscnt
stirilekanald.ro
realitatea.net